وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » لوناپارک سیدنی وارد عصر دیجیتال می‌شود

تاریخ انتشار : 1402/08/12 - 3:44

لوناپارک سیدنی وارد عصر دیجیتال می‌شود

صدای استرالیا– شهربازی نمادین سیدنی که قدمتی ۹۰ ساله دارد و مدت‌ها به دلیل بازسازی و سپس کووید تعطیل بود، […]

لوناپارک سیدنی وارد عصر دیجیتال می‌شود

صدای استرالیا– شهربازی نمادین سیدنی که قدمتی ۹۰ ساله دارد و مدت‌ها به دلیل بازسازی و سپس کووید تعطیل بود، حالا قرار است در فصل جدید فعالیت خود، وارد عصر دیجیتال شود. 

لونا پارک سیدنی در سال ۱۹۳۵ و در زمان آشفتگی سیاسی و اقتصادی ناشی از رکود بزرگ افتتاح شد و برای ۸۸ سال فرصتی برای تفریح و دوری از مشکلات برای مردم سیدنی فراهم آورده است.

جان هیوز، مدیرعامل لوناپارک سیدنی گفت: اکنون که جهان یک بیماری همه‌گیر را پشت سر گذاشته، ما فکر می‌کنیم که این نیاز برای تفریح و معاشرت و فراموش کردن مشکلات زندگی همچنان وجود دارد.

از ۲۲ دسامبر، سالن اصلی سیرک این شهربازی به یک جاذبه فراگیر ارتقا خواهد یافت و با تجربه‌ای محلی به نام «سیرک رویایی» افتتاح خواهد شد.

پارک مذکور به منظور بازسازی این سیرک مبلغ ۱۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام داده تا آن را آماده رقابت با تجربه‌های فراگیر جهانی کند.

تجربه‌ فراگیر (Immersive Experience) محیط‌های چندحسی هستند که حس حضور و غرق شدن را ایجاد می‌کنند. این کار با استفاده از فناوری‌های مختلفی مانند واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) یا واقعیت ترکیبی (MR) انجام می‌شود..

لونا پارک سیدنی فضای چندمنظوره تفریحی به وسعت ۳ هزار متر مربع را درون سالن اصلی ایجاد می‌کند که شامل فناوری‌هایی مثل ویدیو پروجکشن بارکو، سیستم صوتی سه بعدی، فناوری هولوگرام، نمایشگر‌های LED حساس به حرکت و آخرین فناوری نورپردازی است.

این فناوری‌ها یک تجربه بصری و صوتی ۳۶۰ درجه ایجاد می‌کند که در ابتدا برای نمایش تولید سیرک رویایی و سپس برای موسیقی زنده، معرفی محصول، هفته مد و سایر ارتباطات شرکتی استفاده می‌شود.

هیوز با بیان اینکه حرکت به سمت فضای فراگیر و دیجیتال، آینده این شهربازی است، افزود: می‌دانیم که در سطح جهانی نسل زد و نسل آلفا، خواستار این تجربیات همه‌جانبه هستند.

وی تاکید کرد که تکیه صرف به ترن هوایی و بازی‌های معمول در لوناپارک، برای آینده این پارک کافی نیست و حرکت به سمت فضای دیجیتال موج جدیدی از بازدیدکنندگان را جذب خواهد کرد.

هیوز گفت: این پارک هم اکنون پذیرای ۱٫۱ میلیون بازدید کننده در سال است اما امیدواریم این تجربه جدید در تابستان امسال ۵۰ هزار بازدیدکننده جذب کند.

به گفته وی، قیمت بلیت این تجربه برای کودکان از ۳۵ دلار و برای بزرگسالان از ۴۵ دلار شروع می‌شود که هزینه آن قابل مقایسه با تماشای یک فیلم در سینماست.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه