وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » لشگر موش‌ها در راه است؛ فتح سیدنی تا ماه آگوست

تاریخ انتشار : 1400/02/30 - 9:22

لشگر موش‌ها در راه است؛ فتح سیدنی تا ماه آگوست

صدای استرالیا- شواهد حاکی است که آفت بزرگ موش که به جان بوته‌زارها افتاده، احتمالا تا ماه آگوست به سیدنی می‌رسد.


صدای استرالیا- شواهد حاکی است که آفت بزرگ موش که به جان بوته‌زارها افتاده، احتمالا تا ماه آگوست به سیدنی می‌رسد.

گزارش‌ها حاکی است که موش‌ها با استفاده از کامیون‌ها و جعبه‌های مواد غذایی به حومه‌های غربی سیدنی وارد شده‌اند.

با توجه به تداوم آفت موش در دو سال گذشته، متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که زمستان امسال هم پایانی بر کابوس مزرعه‌داران و ساکنان روستایی نخواهد بود.

نقشه‌برداری‌های تعاملی از نحوه گسترش موش‌ها در نیوساوت ولز، میزان بالای مشکل را نشان می‌دهد؛ زیرا نه فقط در غرب میانه، بلکه در بسیاری از مناطق طول و عرض ایالت، نقاط داغ شیوع آفت موش دیده می‌شود.

نقشه هشدار موش‌ها که بر اساس مشاهدات مزرعه‌داران و ساکنان مناطق روستایی و با بودجه نهادهای دولتی مانند CSIRO تهیه شده، نشان دهنده مواردی از فعالیت متوسط موش‌ها و ایراد خسارت به خانه‌هایی در ارسکین پارک و پاراماتا است.

به گفته دیتر مافرا، تکنیسین شرکت مدیریت آفات کوین جویس، موش‌ها احتمالا با سوار در کامیون‌ها، یا مخفی شدن در محفظه موتور خودروها و جعبه‌های مواد غذایی از روستاها به سوی شهر‌ها مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: به عقیده من، آنها تا ماه آگوست به سیدنی خواهند رسید.

مافرا گفت: هم اکنون نیز موش‌ها به اینجا رسیده‌اند؛ اما با گرم‌تر شدن هوا، آنها معمولا به سوی سواحل حرکت می‌کنند؛ زیرا روزانه بین ۲ تا ۵ میلی‌لیتر آب نیاز دارند. اما در زمستان و با سرد شدن هوا، به دنبال مکان‌هایی مانند خانه‌ها می‌گردند.

بری دنیلز از شرکت کنترل آفات ABC نیز گفت: در ماه‌های سردتر سال، شاهد انبوه موش‌هایی خواهیم بود که به دنبال سرپناه و جای گرم می‌گردند و ساکنان سیدنی که تا کنون مشکلی در این زمینه نداشته‌اند، ممکن است با هجوم این آفات به خانه‌های‌شان مواجه شوند.

منبع: دیلی تلگراف

 


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • س م مبلغ

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰

    با لیزر قوی به این موشها بزنند همشان کور میشوند و با کابل برق فشار قوی سر راه اونا بذارند به نظرم تا حدی از عهده انها بر بیایند بعد جایزه میدن ؟


    پاسخ

ارسال دیدگاه