وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » قیمت مواد غذایی در مسیر رشد؛ منتظر افزایش ۲ تا ۳ درصدی باشید

تاریخ انتشار : 1400/12/06 - 4:05

قیمت مواد غذایی در مسیر رشد؛ منتظر افزایش ۲ تا ۳ درصدی باشید

صدای استرالیا- کووید و مشکلاتی که برای زنجیره تامین به وجود آورد، موجب شده که قیمت خواروبار و مواد غذایی در  استرالیا، در معرض افزایش قرار بگیرد.

زندگی در استرالیا: مقایسه قیمت مواد غذایی در 4 شهر مهم استرالیا

صدای استرالیا- کووید و مشکلاتی که برای زنجیره تامین به وجود آورد، موجب شده که قیمت خواروبار و مواد غذایی در  استرالیا، در معرض افزایش قرار بگیرد.

هشدار درباره تورم قیمت مواد غذایی در حالی داده شده که پیش‌بینی‌ها حاکی از رشد دو تا سه درصدی قیمت این کالاها در سال جاری است.

وولورث در گزارش هفته جاری خود اعلام کرد که به رغم فروش بالاتر، سود این شرکت کاهش یافته است.

این غول صنعت سوپرمارکت استرالیا گزارش کرده که فروشش با ۸ درصد رشد به ۳۲ میلیار دلار رسیده و با این وجود، سود خالص حاصل از این فروش فقط ۷۹۵ میلیون دلار بوده که ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

فروش مواد غذایی در آغاز سال ۲۰۲۲ نیز همچنان روند رو به رشدی داشته و در هفت هفته اول این سال ۵ درصد بالاتر رفته است.

این رشد فروش به رغم کمبود برخی از مواد غذایی و نیروی انسانی به دست آمده که با بیماری کرونا درگیر بوده‌اند.

برد بندوچی، مدیر ارشد اجرایی وولورث گفت: مشکلات ناشی از کووید و تعطیل شدن Big W دوران سختی را برای این گروه سوپرمارکتی رقم زد.

وی افزود: این سخت‌ترین ۷ ماه برای ما بود. سال پیش هم همین مطلب را گفته بودم؛ اما این بار هزینه‌های ما به شدت بالا رفته است.

به گفته وی، وولورث ناچار بوده که هزینه بیشتری برای مراقبت از کارکنان و مشتریانش در برابر موج کووید-۱۹ در دوران قرنطینه‌های طولانی مدت در کرانه شرقی استرالیا هزینه کند. این هزینه‌ها شامل انجام تست‌های کرونا برای کارکنان این شرکت نیز می‌شود.

اما به گفته بندوچی، تورم موجب شده که قیمت‌ها ۲ تا ۳ درصد افزایش پیدا کند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که فشارهای تورمی به دلیل افزایش هزینه‌ها در سطح صنعت، تداوم بیابد و به این ترتیب رشد قیمت‌ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.

از سوی دیگر، در حالی که قیمت‌ها به طور کلی در سال آینده مسیر رشد را خواهند پیمود، برخی از کالاها افزایشی بیش از بقیه را شاهد خواهند بود.

به گفته بندوچی، بالاترین میزان تورم در سال گذشته در قیمت فرآورده‌های گوشت قرمز دیده شده است.

وی گفت: هم گوشت گاو و هم گوشت گوسفند، به شدت گران و تقریبا به کالاهایی لوکس بدل شده‌اند. در همین حال قیمت گوشت خوک و به ویژه مرغ به ثبات رسیده است.

در همین حال برخی از میوه‌ها و سبزیجات، به ویژه آووکادو و سیب سبز شاهد تخلیه شدید تورم قیمتی بوده‌اند. دلیل این موضوع محصول فصلی مناسب و افزایش عرضه بوده است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه