وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » قیمت مسکن در سیدنی و ملبورن افزایش یافت

تاریخ انتشار : 1398/04/12 - 15:38

قیمت مسکن در سیدنی و ملبورن افزایش یافت

صدای استرالیا- اطلاعات منتشر شده توسط Corelogic از افزایش قیمت مسکن در شهرهای سیدنی و ملبورن حکایت دارد. این برای اولین بار از زمان رونق سال 2017 تا کنون بوده است که قیمت مسکن افزایش می یابد.

قیمت مسکن در سیدنی و ملبورن افزایش یافت

صدای استرالیا- اطلاعات منتشر شده توسط Corelogic از افزایش قیمت مسکن در شهرهای سیدنی و ملبورن حکایت دارد. این برای اولین بار از زمان رونق سال ۲۰۱۷ تا کنون بوده است که قیمت مسکن افزایش می یابد.

بر اساس اطلاعات مربوط به قیمت‎های ماه ژوئن، قیمت مسکن در سیدنی ۰٫۱ درصد و در ملبورن ۰٫۲ درصد افزایش یافته است.

همانطور که اشاره شد از جولای ۲۰۱۷ تا کنون این اولین افزایش قیمت مسکن در سیدنی است. در ملبورن نیز از نوامبر ۲۰۱۷ تا کنون قیمت مسکن افزایش نیافته بود.

تیم لاولس، رئیس تیم تحقیقاتی CoreLogic در این رابطه می گوید: انتخابات فدرال که در ماه می برگزار شد و همچنین کاهش ۰٫۲۵ درصدی نرخ بهره که در اوایل ژوئن انجام شد ممکن است در افزایش قیمت مسکن نقش داشته باشد اما بهبود شرایط از اواسط ماه می بسیار موثر بوده است.

هرچند قیمت مسکن در سیدنی و ملبورن افزایش یافته اما در مجموع در استرالیا قیمت مسکن به میزان ۰٫۲ درصد کاهش یافته که این کمترین میزان کاهش قیمت مسکن از ماه مارس ۲۰۱۸ به این سو بوده است.

به گفته لاولس، این میزان کاهش تا حد زیادی تحت تاثیر روندهای معامله در سیدنی و ملبورن بوده؛ جائیکه کاهش ارزش مسکن در طول یک سال گذشته کمتر شده است.

لاولس در این رابطه می گوید: بصورت بالقوه شاهد هستیم که بازارهای مسکن سیدنی و ملبورن در حال بهبود هستند.

تنها مناطق دیگری که شاهد افزایش ماهانه قیمت مسکن بوده اند شامل «هوبارت» (مرکز تاسمانیا) است که قیمت مسکن در آن ۰٫۲ درصد رشد داشته است و همچنین مناطق حاشیه ای استرالیای جنوبی که قیمت ها در آن ۰٫۱ درصد رشد داشته و همچنین قلمروی شمالی هستند که قیمت ها در آن ۰٫۲ درصد رشد داشته است.

اطلاعاتی که توسط Corelogic منتشر شده بر اساس دوره سه ماهه بوده و مرکز هر ایالتی شاهد کاهش قیمت ها بوده که یک مقیاس و جدول کلی از وضعیت قیمت مسکن در کشور ارائه می کند.

منبع: ۷ نیوز

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه