وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » خنثی شدن طرح حمله تروریستی در سیدنی

تاریخ انتشار : 1398/04/12 - 11:22

خنثی شدن طرح حمله تروریستی در سیدنی

صدای استرالیا - نیروی ویژه مقابله با تروریسم استرالیا اعلام کرد طرح حمله داعش به سفارتخانه‌ها، ساختمان‌ها و مراکز عمومی و دولتی سیدنی با دستگیری سه مظنون وابسته به گروه تروریستی داعش خنثی شده است.

خنثی شدن طرح حمله تروریستی در سیدنی

 صدای استرالیا – نیروی ویژه مقابله با تروریسم استرالیا اعلام کرد طرح حمله داعش به سفارتخانه‌ها، ساختمان‌ها و مراکز عمومی و دولتی سیدنی با دستگیری سه مظنون وابسته به گروه تروریستی داعش خنثی شده است.

شبکه ای بی سی استرالیا روز سه شنبه گزارش داد: طبق گزارش مسئولان امنیتی استرالیا، این کشور به عنوان متحد اصلی آمریکا در منطقه اقیانوسیه از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۱۶ طرح تروریستی را خنثی کرده است.

گزارش پلیس استرالیا حاکی است دو نفر از مردان تروریست دستگیر شده ۲۰ و ۲۳ ساله و متهم به عضویت در گروه تروریستی داعش هستند که براساس قانون مقابله با تروریسم استرالیا جرم محسوب می‌شود. این افراد طراحی حمله به مراکز دیپلماتیک و اداری در سیدنی را داشتند که با دستگیری آنها این توطئه خنثی شد.

ایان مک کارتنی، معاون کمیساریای پلیس فدرال استرالیا در گفت وگو با خبرنگاران در سیدنی با ارائه گزارشی دراین زمینه افزود: تروریست‌ها اهداف مختلفی را در سیدنی برای حمله داشتند که مراکز و ایستگاه‌های پلیس، ساختمان‌های دفاعی ، سفارتخانه‌ها و مراکز دیپلماتیک وابسته به آنها، دادگاه‌ها و کلیساها از جمله اهداف آنها بودند.

وی گفت که اتهامات این افراد اقدامات جنایتکارانه و اعمالی است که بیانگر نفرت و ترور است که براساس قوانین استرالیا این موارد در زمره جرایم قانونی و امنیتی محسوب می‌شود.

به گفته وی نفر سوم دستگیر شده دراین گروه تروریستی مرد ۳۰ ساله‌ای است که متهم به تقلب و ارائه مدارک جعلی برای دو نفردیگر این گروه تروریستی بوده و با احتمال صدور حکم ۱۰ سال حبس در دادگاه روبه رو شده است.

این مقام پلیس استرالیا گزارش داد: گروه تروریستی داعش که از سال ۲۰۱۴ اقدام به حمله و عملیات گسترده تروریستی در سوریه و عراق کرد، اکنون در مرحله زیرزمینی به سرمی‌برد.

به گفته مک کارتنی طراح اصلی این گروه برای حمله تروریستی با احتمال حبس ابد روبه رو است و نفر دوم هم با احتمال صدور حکم ۱۰ سال زندان به بالا مواجه است. این افراد تروریست از طریق شبکه‌های اجتماعی در استرالیا با یکدیگر آشنا و این حلقه را تشکیل داده بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه