وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » قیمت مسکن در استرالیا در مسیر ثبت رکوردی تازه

تاریخ انتشار : 1402/07/11 - 0:26

قیمت مسکن در استرالیا در مسیر ثبت رکوردی تازه

صدای استرالیا- با وجود روند تدریجی افزایش عرضه ملک برای فروش و فشار نرخ بهره، قیمت مسکن در مسیر رکورد قیمتی جدیدی قرار دارد.


صدای استرالیا- با وجود روند تدریجی افزایش عرضه ملک برای فروش و فشار نرخ بهره، قیمت مسکن در مسیر رکورد قیمتی جدیدی قرار دارد.

داده‌های کورلاجیک نشان می‌دهد که میانگین ملی قیمت مسکن در ماه سپتامبر ۸ دهم درصد افزایش یافته است. در این میان، آدلاید، بریزبین و پرت بیشترین رشد را تجربه کرده‌اند و عرضه مسکن در این شهرها حدود ۴۰ درصد کمتر از میانگین پنج ساله بوده است.

هم اکنون قیمت متوسط خانه در سیدنی یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۶۶۰ دلار، در ملبورن ۷۷۶ هزار و ۷۱۶ دلار و در آدلاید ۶۹۱ هزار و ۵۹۱ دلار است.

به گفته الیزا اونز، مدیر تحقیقات کورلاجیک، این بدان معناست که قیمت در بازار مسکن تنها یک درصد پایین‌تر از بالاترین سطح قبلی در آوریل ۲۰۲۲ است.

پیش‌بینی می‌شود که با روند کنونی، رکورد قیمت مسکن در آوریل ۲۰۲۲ به زودی شکسته شود.

وی افزود: از ابتدای سال ۲۰۲۳ و با وجود چهار بار افزایش نرخ بهره، رشد قیمت مسکن شروع شده که این مساله احتمالا به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا بوده است.

در سه ماهه منتهی به سپتامبر آدلاید با ۴٫۳ درصد، بیشترین میزان افزایش قیمت مسکن را شاهد بوده و پس از آن بریزبین با ۳٫۹ درصد و پرت با ۳٫۶ درصد قرار دارند.

در این مدت، ارزش مسکن در سیدنی یک درصد و در ملبورن ۴ دهم درصد رشد کرده است.

در سوی دیگر این طیف هوبارت قرار دارد که شاهد ۶ دهم درصد افت قیمت مسکن بوده است.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه