وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » استخدام مدیران توانمند در بخش استرالیایی قطب جنوب

تاریخ انتشار : 1402/07/11 - 0:51

استخدام مدیران توانمند در بخش استرالیایی قطب جنوب

صدای استرالیا- واحد قطب جنوب در وزارت تغییرات آب و هوا، محیط زیست و انرژی استرالیا به دنبال انتخاب افراد توانمند برای مدیریت ایستگاه‌های مستقر در این منطقه خشن آب و هوایی است.


صدای استرالیا- واحد قطب جنوب در وزارت تغییرات آب و هوا، محیط زیست و انرژی استرالیا به دنبال انتخاب افراد توانمند برای مدیریت ایستگاه‌های مستقر در این منطقه خشن آب و هوایی است.

این افراد باید دارای قابلیت‌های رهبری و انگیزه بالا برای کار در یکی از سخت‌ترین محیط‌های جهان را داشته باشند.

افراد منتخب باید در مکان‌هایی دور افتاده که دما به زیر منفی ۴۰ درجی سانتی‌گراد می‌رسد، بر تیم‌های مستقر نظارت کنند.

این مدیران به همراه همکاران تحت مدیریت‌شان، از جمله در اوج زمستان که تاریکی هوا چند هفته ادامه می‌یابد، در یک جا زندگی می‌کنند و در حالی که دوستان و اعضای خانواده‌شان بالا و پایین‌های معمول زندگی را می‌گذرانند؛ این افراد نزدیک به یک سال را باید هزاران کیلومتر دورتر سر کنند و مراسم‌های مختلفی مانند ازدواج، تولد و خاکسپاری را از دست خواهند داد.

اما با وجود همه سختی‌ها، مشاغل یاد شده، جزو پرتقاضاترین شغل‌ها در قاره هستند.

در واقع بیش از ۴۰۰ نفر برای کسب شغل مدیر ایستگاه در قطب جنوب درخواست داده‌اند و فرایند انتخاب بهترین افراد، بیشتر مانند یک مسابقه تلویزیونی است تا یک شغل خدماتی دولتی.

خارج از منطقه آسایش

استرالیا دارای سه ایستگاه تحقیقاتی در قطب جنوب (کیسی، دیویس و ماوسون) و یک ایستگاه در جزیره مک‌کواری در اقیانوس جنوبی است.

این ایستگاه‌ها در طول تابستان مانند شهرهای کوچک هستند و حدود ۵۰۰ نفر در آنها زندگی می‌کنند؛ اما در زمستان، این جمعیت به ۸۰ نفر کاهش می‌یابد.

از جمله افرادی که از استرالیا برای کار به قطب جنوب می‌روند؛ می‌توان به کارگران فنی، سرآشپزها، کارشناسان ارتباطات و محققان اشاره کرد.

اما یافتن افراد مناسب برای مدیریت و هدایت ایستگاه‌ها فرایند طاقت‌فرسایی که هشت ماه زمان می‌برد.

پس از درخواست کتبی اولیه، نامزدها برای مصاحبه، بررسی رفتاری، غربالگری پزشکی و ارزیابی‌های ۲۴ ساعته دعوت می‌شوند و پس از طی این مراحل، ۱۸ نفر از نامزدها برای مرحله پایانی انتخاب می‌شوند.

مری رایلی، روانشناس سازمانی بخش قطب جنوب استرالیا، گفت: چالش نهایی این گروه یک اردوی سه روزه در تاسمانی است که آنها را از منطقه آسایش‌شان خارج می‌کند.

وی افزود: ما می‌خواهیم دریابیم که آیا متقاضیان توانایی رهبری یک جامعه متنوع را دارند و آیا می‌توانند سبک رهبری خود را با شرایط مختلف تطبیق دهند یا نه.

این اردو که در نزدیکی هوبارت برپا می‌شود، برای شبیه‌سازی زندگی در ایستگاه‌ها طراحی شده و نامزدها باید فعالیت‌های متنوعی را از برگزاری جلسات توجیهی و ارایه مطالب گرفته تا عملیات جست‌وجو و نجات انجام بدهند.

در طول این دوره، گروهی از ارزیابان شامل یک روانشناس و کارشناسان دیگری از بخش قطب جنوب استرالیا چگونگی فعالیت تحت فشار و تعامل نامزدها با دیگران را تحت نظر دارند.

ارزیابان به دنبال افرادی هستند که در سبک رهبری خود به جای خودکامگی، مشورت، همدلی و سازگاری داشته باشند.

جاستین تامپسون، افسر بازنشسته پلیس که قبلا در بخش تحقیقات تصادفات و عملیات نجات زلزله کار می‌کرده، یکی از نامزدهای نهایی برای رهبری ایستگاه‌های تحقیقاتی در قطب جنوب است.

او به زودی به جزیره مک‌کواری اعزام می‌شود تا در تابستان آینده مدیریت ایستگاه را در دست بگیرد.

وی گفت: در این اردو افراد برجسته‌ای حضور دارند که در زندگی و حرفه خود کارهای درخور توجهی انجام داده‌اند. من هرگز مطمئن نبودم که موفق خواهم شد.

خانم تامپسون معتقد است که توانایی او در تعامل مناسب با دیگران، موجب موفقیت او شده است.

در مجموع هفت نفر در کمپ ارزیابی اخیر به عنوان رهبران ایستگاه انتخاب شدند.

دو نفر از آنها، از جمله تامپسون، در تابستان امسال در ایستگاه‌ها مستقر می‌شوند و بقیه احتمالاً در سال‌های آینده اعزام خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاغل موجود در قطب جنوب می‌توانید به وب‌سایت زیر مراجعه کنید:

https://jobs.antarctica.gov.au/jobs-in-antarctica/

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه