وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » قهرمان پارالمپیک استرالیا: ارزشش را داشت پاهایم را در افغانستان از دست بدهم؟

تاریخ انتشار : 1400/06/03 - 12:54

قهرمان پارالمپیک استرالیا: ارزشش را داشت پاهایم را در افغانستان از دست بدهم؟

صدای استرالیا- قهرمان استرالیایی که در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ نیز حضور خواهد داشت از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان ابراز […]

قهرمان پارالمپیک استرالیا: ارزشش را داشت پاهایم را در افغانستان از دست بدهم؟

صدای استرالیا- قهرمان استرالیایی که در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ نیز حضور خواهد داشت از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش گاردین، کورتیس مک گرات قایقران پارالمپیکی که هر دو پای خود را در اثر انفجار مواد منفجره از دست داد این سوال را مطرح کرد که آیا پس از بازپس‌گیری کنترل افغانستان از سوی طالبان بر این کشور جنگ زده، فداکاری او هنگام جنگ در این کشور “ارزش” داشت یا خیر.

مک گرت، ورزشکار استرالیایی قرار است این هفته برای دفاع از عنوان پارالمپیک خود وارد ژاپن شود اما اعتراف کرد که تحولات اخیر در افغانستان خاطرات وحشتناک او را زنده کرده است.

او در صحبت‌هایی گفت: آیا از دست دادن پاهایم ارزش داشت؟ تا قبل از هفته گذشته من مشکلی نداشتم و می‌گفتم بله ولی الان چه؟ وقتی اخبار افغانستان را شنیدم ابتدا اذیت و عصبانی شدم. ما ۳۰۰ هزار افغان را آموزش دادیم و تجهیز کردیم و به نظر می‌رسد که آن‌ها فقط سلاح‌های خود را به طالبان تحویل داده‌اند.

قهرمان دوره قبل المپیک و ۱۰ دوره جهانی در پایان گفت برای خیلی از کسانی که در افغانستان جان‌شان را از دست دادند و مجروح شدند ناراحت است چرا که در نهایت تلاش آن‌ها صفر شد و هیچ ارزشی نداشت.

منبع: ایسنا


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه