وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اخبار » قطع رابطه استرالیا با سلطنت انگلیس اجتناب‌ناپذیر است

تاریخ انتشار : 1402/01/17 - 6:00

قطع رابطه استرالیا با سلطنت انگلیس اجتناب‌ناپذیر است

صدای استرالیا - کمیسیونر عالی جدید استرالیا گفت که جدایی استرالیا از سلطنت انگلیس اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.


صدای استرالیا – کمیسیونر عالی جدید استرالیا در لندن گفت که جدایی استرالیا از سلطنت انگلیس اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

استفن اسمیت گفت که اکثر مردم بریتانیا نسبت به جمهوری شدن استرالیا بی‌تفاوت خواهند بود و تاکید کرد که این اتفاق به روابط بین دو کشور آسیب نمی‌رساند.

وی در نخستین مصاحبه خود پس از نقل مکان به لندن گفت که استرالیایی‌ها به داشتن پادشاه به عنوان رئیس دولت افتخار می‌کنند اما اعتراف کرد که قطع رابطه استرالیا با خانواده سلطنتی دیر یا زود رخ خواهد داد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد که تصویر ملکه الیزابت روی اسکناس ۵ دلاری با تصویر پادشاه چارلز جایگزین نخواهد شد و در عوض آثار هنری بومیان استرالیا جایگزین تصویر ملکه الیزابت خواهد شد.

اسمیت گفت: در استرالیا محبت و احترام زیادی برای سلطنت وجود دارد و این محبت و احترام از بین نرفته است. نظر شخصی من این است که استرالیا بالاخره از سلطنت خلاص خواهد شد و این اجتناب‌ناپذیر است اما چگونگی پیشرفت این امر به دولت استرالیا بستگی دارد.

دولت کارگر به ریاست آنتونی آلبانیزی که نخست‌وزیر فعلی استرالیا است، تحت سلطه جمهوری‌خواهان قرار دارد. با این حال، آلبانیزی گفته است که در مراسم تاج‌گذاری در ۶ می شرکت خواهد کرد.

استرالیایی‌ها به داشتن محبت نسبت به ملکه الیزابت معروف بوده‌اند اما مالکوم ترنبول نخست‌وزیر پیشین استرالیا زمانی گفته بود که بسیاری از استرالیایی‌ها “الیزابتی” هستند اما سلطنت‌طلب نیستند.

فیونا پتن نماینده سابق پارلمان استرالیا هم سال گذشته گفت که فکر نمی‌کند چارلز به اندازه الزابت محبوب باشد و بدون شک استرالیا پس از مرگ ملکه به جمهوری تبدیل خواهد شد.

اسمیت گفت: اینکه آیا در آینده رفراندومی مرتبط با ترتیبات قانون اساسی استرالیا و بریتانیا برگزار خواهد شد، فقط زمان مشخص خواهد کرد.

اسمیت قبلا وزیر امور خارجه و وزیر دفاع در دولت‌های کارگر استرالیا از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ بوده است.

آخرین باری که از استرالیایی‌ها درباره جمهوری شدن سوال شد، ۵۴.۸۷ درصد از رای‌دهندگان این ایده را رد کردند.

منبع: yahoo


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه