وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » قربانی تجاوز جنسی، استرالیایی سال شد

تاریخ انتشار : 1399/11/08 - 10:13

قربانی تجاوز جنسی، استرالیایی سال شد

صدای استرالیا- زنی که خود هدف تجاوز قرار گرفته و حالا به فعالیت اجتماعی در زمینه حمایت از قربانیان جنسی […]

قربانی تجاوز جنسی، استرالیایی سال شد

صدای استرالیا- زنی که خود هدف تجاوز قرار گرفته و حالا به فعالیت اجتماعی در زمینه حمایت از قربانیان جنسی می‌پردازد، به عنوان استرالیایی سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

هم زمان با روز استرالیا، مراسم معرفی استرالیایی‌های سال برگزار و گریس تیم (Grace Tame) 26 ساله به عنوان استرالیایی سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

گریس که خود قربانی تجاوز جنسی است، مبارزه برای لغو قانونی را برعهده داشته که از شرح تجاوز جنسی از سوی قربانیان جلوگیری می‌کرد.

این نخستین بار در تاریخ ۶۱ ساله برنامه معرفی استرالیایی‌های سال است که شخصی از تاسمانی این عنوان را به خود اختصاص می‌دهد.

گریس در ۱۵ سالگی از سوی معلمی ۵۸ ساله در مدرسه‌ای خصوصی در هوبارت هدف تجاوز قرار گرفت. معلم متجاوز به زندان افتاد، ولی گریس، به دلیل قانون محدودسازی قربانیان تجاوز جنسی در تاسمانی، نمی‌توانست در ملا عام درباره حادثه تلخی که از سرگذرانده بود صحبت کند؛ در حالی که خود مجرم و رسانه‌ها در این باره منعی نداشتند.

به این ترتیب، گریس تیم، به عنوان چهره پنهان و به‌طور ناشناس، کارزار #LetHerSpeak را پیش برد. وی به کمک این کارزار، موضوع را به دادگاه عالی کشاند و حق معرفی عمومی خود را به عنوان نجات یافته از تجاوز به دست آورد و از آن زمان تا کنون، در زمینه حمایت از قربانیان جنسی فعالیت می‌کند.

کار او روی کمک به دیگران برای درک بهتر از آزار جنسی و تجاوز به کودکان و شکستن تصور ننگ ناشی از تجاوز جنسی متمرکز است.

وی در زمان دریافت جایزه استرالیایی سال، در حالی که احساساتی شده بود، گفت: شما، همه نجات‌یافتگان از آزار جنسی کودکان، این جایزه متعلق به شماست.

وی افزود: بکارت من را یک پدوفیل از من گرفت. من ۱۵ ساله و دچار بیماری بی‌اشتهایی عصبی بودم و او ۵۸ ساله و معلم من بود.

گریس گفت: او علنا جنایات خود را «عالی» و «رشک انگیز» توصیف کرد و من، به حکم قانون، وادار به سکوت شدم. اما دیگر سکوت نمی‌کنم.

وی ادامه داد: مردم استرالیا، ما راه درازی آمده‌ایم؛ اما هنوز کارهای زیادی پیش رو داریم.

استرالیایی سال ۲۰۲۱ در ادامه درباره ماجراهای سختی که پس از آن حادثه داشته صحبت کرد و گفت: ۱۱ سال پیش من با مشکل روحی و بی اشتهایی عصبی در بیمارستان بستری بودم؛ اما سال گذشته، در مسابقه دو ماراتون برنده شدم.

وقتی با هم حرف می‌زنیم، آرامش می‌یابیم. با هم می‌توانیم به آزار جنسی کودکان پایان دهیم.

گریس گفت: یادم می‌آید که (متجاوز) می‌گفت «صدایت در نیاید» خب الان صدای من را بشنوید که پیشاپیش صداهای همخوان بسیار بلند است و ساکت نخواهد شد.

قدردانی از زن معلم بومی

اما علاوه بر گریس تیم، دکتر میریام روز اونگانمر باومن (Miriam-Rose Ungunmerr-Baumann) نیز، لقب استرالیایی بزرگسال ۲۰۲۱ را دریافت کرد.

وی در سال ۱۹۷۵ به نخستین معلم تایید شده بومی در قلمرو شمالی تبدیل شد.

دکتر اونگانمر باومن ۶۹ ساله، علاوه بر معلمی، یک نویسنده توانا، سخنران، فعال اجتماعی و هنرمند برجسته است.

سومین بار بود که میریام نامزد دریافت جایزه استرالیایی سال می‌شد.

گفتنی است که علاوه بر این دو نفر، ایزابل مارشال (Isobel Marshall) از استرالیای جنوبی که در زمینه پایان دادن به فقر قاعدگی فعالیت می‌کند، به عنوان استرالیایی جوان سال معرفی شد.

منبع: ای بی سی نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه