وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » قانون جدید رانندگی در نیو ساوت ولز/توقیف بلافاصله گواهینامه در صورت رانندگی در حالت مستی

تاریخ انتشار : 1398/02/31 - 13:35

قانون جدید رانندگی در نیو ساوت ولز/توقیف بلافاصله گواهینامه در صورت رانندگی در حالت مستی

صدای استرالیا – از روز دوشنبه 20 ماه می قانون جدید رانندگی در حال مستی و یا تحت تاثیر مواد مخدر در ایالت نیو ساوت ولز به اجرا گذاشته شده و بر اساس آن افرادی که در حال مستی و یا تحت تاثیر مواد مخدر رانندگی کرده‌اند، با جریمه نقدی و ضبط گواهینامه مواجه می‌شوند.

توقیف بلافاصله گواهینامه در صورت رانندگی در حالت مستی

صدای استرالیا – از روز دوشنبه ۲۰ ماه می قانون جدید رانندگی در حال مستی و یا تحت تاثیر مواد مخدر در ایالت نیو ساوت ولز به اجرا گذاشته شده و بر اساس آن افرادی که در حال مستی و یا تحت تاثیر مواد مخدر رانندگی کرده‌اند، با جریمه نقدی و ضبط گواهینامه مواجه می‌شوند.

بر اساس قانون جدید افرادی که برای اولین بار در حال مستی رانندگی کرده‌اند اگر میزان الکل خون آنها بین ۰٫۰۵ تا ۰٫۰۷۹ باشد ۵۶۱ دلار جریمه شده و گواهینامه آنها نیز ضبط می‌شود.

افرادی هم که تحت تاثیر مواد مخدر رانندگی کرده باشند اگر مصرف مواد مخدر آنها در آزمایشگاه ثابت شود با جریمه مشابهی مواجه می‌شوند.

افرادی که به موجب این قانون جدید جریمه می‌شوند گواهینامه آنها برای مدت سه ماه توقیف بوده و اجازه رانندگی نخواهند داشت. این افراد باید گواهینامه خود را به پلیس تحویل داده و راه دیگری برای رسیدن به خانه پیدا کنند.

پیش از این فقط کسانی که میزان الکل در خون آنها ۰٫۰۸ یا بیشتر بود با جریمه توقیف گواهینامه مواجه می‌شدند.

بر خلاف قانون قدیمی که رانندگان خاطی را ملزم به حضور در دادگاه برای جریمه می‌کرد، قانون جدید رانندگان خاطی را در اینکه در دادگاه درخواست تجدید نظر کنند، آزاد گذاشته است.

پیش از انجام این اصلاحات، رانندگان مست اجازه داشتند که تا زمان برگزاری جلسه دادگاه به رانندگی ادامه بدهند اما این قانون جدید رانندگان خاطی را تا زمان پایان دوران جریمه آنها از رانندگی باز می‌دارد.

اگر فردی بر اساس این قانون جریمه شود، هیچ محکومیتی در پرونده وی ثبت نخواهد شد اما این موضوع در سوابق ترافیکی وی ثبت می‌شود.

در سال ۲۰۱۸ در نیو سات ولز، ۶۸ نفر در تصادفات مرتبط با رانندگی در حالت مستی کشته شدند و آمارهای ابتدایی نیز گواه این مطلب است که در سال گذشته ۷۰ نفر دیگر نیز در سوانح مرتبط با رانندگی تحت تاثیر مواد مخدر کشته شده‌اند.

منبع: آسوشیتد پرس استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه