وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » فشار به آلبانیزی برای تسریع در صدور ویزای کارگران ماهر

تاریخ انتشار : 1401/06/01 - 7:27

فشار به آلبانیزی برای تسریع در صدور ویزای کارگران ماهر

صدای استرالیا - ده‌ها هزار کارگر خارجی به دنبال پر کردن موقعیت‌های شغلی در نیوساوت‌ولز هستند، ایالتی که در آن صاحبان مشاغل به شدت به دنبال نیروهای کار هستند.


صدای استرالیا – ده‌ها هزار کارگر خارجی به دنبال پر کردن موقعیت‌های شغلی در نیوساوت‌ولز هستند، ایالتی که در آن صاحبان مشاغل به شدت به دنبال نیروهای کار هستند.

برای ایالت نیوساوت‌ولز کسری ۳۰۴ هزار کارگر تا سال ۲۶-۲۰۲۵ پیش‌بینی شده است و چشم‌انداز سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی هم نشان می‌دهد که استرالیا از نظر کمبود مهارت رتبه دوم جهان را دارد. در حال حاضر هم حدود ۱۴۵ هزار شغل خالی در سراسر ایالت نیو ساوت ولز وجود دارد.

این وضعیت هشداردهنده باعث شده تا درخواست‌ها از نخست‌وزیر استرالیا برای رسیدگی فوری به این بحران و صدور سریعتر ویزا افزایش یابد.

مت کین، خزانه‌دار نیوساوت‌ولز گفت: باید راه‌حل‌های فوری اتخاذ شود، مانند معرفی دسته‌بندی جدید ویزا با هدف مشاغل با مهارت پایین‌تر و صدور مجوز برای گروه وسیع‌تری از کارگران.

وی تصریح کرد: اتحادیه‌ها به دنبال محدود کردن تعداد کارگران مهاجر هستند اما صاحبان مشاغل کوچک به شدت به دنبال نیروی کار هستند. به من اطلاع داده شده که ده‌ها هزار کارگر ماهر وجود دارند که منتظر تائید شدن برای آمدن به استرالیا و کار هستند.

وی از دولت خواست تا قبل از پایان ماه آگوست، تسریع در مهاجرت نیروهای کار ماهر را پیگیری کند.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :3
ارسال دیدگاه