وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » فروش قبر ۱۰۰ هزار دلاری در سیدنی با چشم‌انداز اقیانوس

تاریخ انتشار : 1402/12/03 - 3:37

فروش قبر ۱۰۰ هزار دلاری در سیدنی با چشم‌انداز اقیانوس

صدای استرالیا– اینکه بازار املاک سیدنی بسیار گران‌قیمت است، چیز جدیدی نیست. اما این مساله حالا به قبرستان هم کشیده […]

فروش قبر 100 هزار دلاری در سیدنی با چشم‌انداز اقیانوس

صدای استرالیا– اینکه بازار املاک سیدنی بسیار گران‌قیمت است، چیز جدیدی نیست. اما این مساله حالا به قبرستان هم کشیده شده و یک قطعه قبر در این شهر ساحلی به قیمت ۱۰۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

آگهی یک قبر دو طبقه در گورستان ویورلی در نزدیکی بوندای در مارکت‌پلیس فیس‌بوک منتشر شده که عددی ۶ رقمی دارد.

در این آگهی نوشته شده که این قطعه قبر «استفاده شده و در حد نو» است که یک بار در سال ۱۹۱۱ استفاده شده و در واقع کسی در آن دفن شده است.

مالک این قبرستان در آگهی منتشر شده نوشته است که این قبر دارای «چشم‌انداز اقیانوس» بوده و در یک محله آرام واقع است!

قبر دیگری در همین گورستان قیمت ۷۰ هزاری دارد که با تخفیف به قیمت ۵۵ هزار دلار به فروش گذاشته شده است.

بن کلی از انجمن قبرستان‌ها و سوزاندن اجساد Australasian گفت: فشارهزینه زندگی، یا شاید فشار هزینه مرگ حتی بر گورستان‌ها نیز اثر گذاشته و هزینه زمین و نگهداری گورستان‌ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه گورستان ویورلی یک گورستان زیبا و تاریخی با ظرفیت بسیار محدود است، افزود: با افزایش جمعیت، گورستان‌ها در حال پر شدن هستند و باید گورستان‌های جدیدی در مکان‌های دورتر ایجاد کرد.

گورستان ویورلی در سال ۱۸۷۷ در حومه برونته دایر شده و در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

این گورستان پر از بناهایی مربوط به دوره ویکتوریا و ادوارد است و خیابان‌های اطراف آن، جزو گران‌ترین محله‌ها برای املاک و مستغلات در استرالیاست.

رقابت برای ورود به گورستان ویورلی آنقدر شدید است که دیگر قطعه‌های جدید برای خرید دایمی در آن موجود نیست و در عوض فقط حق دفن قابل تمدید عرضه می‌شود. حق دفن به صورت ۲۵ ساله است که پس از این دوره باید تمدید شوند.

همچنین برای خاکسپاری در این گورستان لیست انتظار وجود دارد. قطعه‌های دایمی نیز مالک خصوصی دارند و به قیمت‌های بالایی عرضه می‌شوند.

گزارش دولت نیوساوت‌ولز که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، حاکی از این بود که  گورستان‌های بزرگ و شناخته شده دولتی سیدنی احتمالا تا سال ۲۰۳۲ پر خواهند شد.

در حال حاضر، هزینه حق دفن قبر در گورستان‌های نیوساوت ولز، حتی در گورستان‌هایی که مثل ویورلی موقعیت ویژه‌ای ندارند، بین ۱۲ هزار تا ۴۵ هزار دلار است.

از سوی دیگر، ساخت گورستان‌های جدید نیز بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

گزارش مذکور راهکارهایی را نیز برای حل این مشکل ارایه کرده است. از جمله دفن در مناطق جنگلی بدون سنگ قبرهای ویژه و سنگین، با تابوت‌های تجزیه‌پذیر و بدون مومیایی کردن جسد. به این ترتیب، پس از مدتی اثری از جسد باقی نمی‌ماند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه