وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » فرار یک بابون، باغ وحش ملبورن را به هم ریخت

تاریخ انتشار : 1402/10/13 - 2:29

فرار یک بابون، باغ وحش ملبورن را به هم ریخت

صدای استرالیا – هشدار نادرست درباره فرار کردن یک بابون از قفسش در باغ وحش ملبورن باعث بروز یک هرج […]


صدای استرالیا – هشدار نادرست درباره فرار کردن یک بابون از قفسش در باغ وحش ملبورن باعث بروز یک هرج و مرج واقعی شد!

بر اساس پست‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، بازدیدکنندگان باغ‌وحش پس از فعال شدن زنگ هشدار اضطراری با ترس از فرار یک بابون یا از باغ وحش تخلیه شدند یا در محیط‌های حفاظت شده قرار گرفتند.

“سرگرمی سال ۲۰۲۴ شروع شد! مجبوریم باغ وحش را ترک کنیم چون حیوانی از محوطه خود فرار کرده!” این پیام یکی از بازدیدکنندگان است که در شبکه ایکس منتشر شد.

یکی دیگر نوشت: “می‌خواهیم ببینیم حیوان چه کار می‌کند، اما من با وجود نگهبانان باغ وحش احساس آرامش می‌کنم و امیدوارم آنها هم در امان باشند.”

یکی دیگر از بازدیدکنندگان به نام گلن نوشت: «نگاهی غیرمنتظره از پشت صحنه باغ وحش ملبورن… دویدن نگهبانان نشانه خوبی نیست. سپس یک بابون بیرون آمد. حدود ۱۰ دقیقه طول کشید تا آن را دوباره به داخل برگردانند.»

با این حال، طبق گفته باغ وحش ملبورن، هیچ وضعیت اضطراری وجود نداشت و کل شلوغی به دلیل به “اشتباه فعال شدن” هشدار اضطراری بود.

سخنگوی باغ وحش ملبورن در بیانیه‌ای گفت: با فعال شدن اشتباه هشدار اضطراری، باغ وحش ملبورن برای کمتر از ۱۰ دقیقه در قرنطینه قرار گرفت. اما هیچ وضعیت اضطراری وجود نداشت و بازدیدکنندگان می‌توانستند از بازدید از باغ‌وحش خود لذت ببرند.

هنگامی که از او پرسیده شد چگونه یک هشدار اضطراری ممکن است به طور تصادفی فعال شود، سخنگو گفت که آنها در حال بررسی چگونگی وقوع این حادثه هستند.

مسئولان باغ‌وحش افزودند روند این است که “تا زمانی که وضعیت در حال ارزیابی است، اقدامات اضطراری فوری انجام دهند” و بنابراین قرنطینه “عمل استانداردی” بود.

بابون‌های Hamadryas باغ وحش که در مسیر اصلی پارک قرار دارند، یک جاذبه محبوب محسوب می‌شوند.

در حالی که بابون ها معمولاً نسبت به انسان بی تفاوت هستند، در صورت تحریک می توانند حمله کنند و به دلیل دندان‌ها و چنگال‌های تیزشان بسیار خطرناک هستند.

در اوت ۲۰۲۳، باغ وحش پرت به دلیل فرار یک گیبون از محوطه خود تا حدی تخلیه شد.

این حیوان موفق شد از زیستگاه خود خارج شود که باعث واکنش سریع کارکنان باغ وحش شد.

در نوامبر ۲۰۲۲ هم پنج شیر از باغ وحش تارونگا سیدنی به دلیل شکست در حصارهای پارک فرار کردند.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه