وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » فراخوان بافت ژاکت برای پنگوئن‎ها

تاریخ انتشار : 1398/05/24 - 13:32

فراخوان بافت ژاکت برای پنگوئن‎ها

صدای استرالیا- بنیاد پنگوئن‎های فیلیپ آیلند برای حفظ پنگوئن‎های بیمار از سرما و کمک به بهبود سلامت پنگوئن‎ها ایده بافت ژاکت برای این حیوان را مطرح کرده است.

فراخوان بافت ژاکت برای پنگوئن‎ها

صدای استرالیا- بنیاد پنگوئن‎های فیلیپ آیلند برای حفظ پنگوئن‎های بیمار از سرما و کمک به بهبود سلامت پنگوئن‎ها ایده بافت ژاکت برای این حیوان را مطرح کرده است.

این بنیاد از مردم خواسته است تا برای حمایت و حفاظت از پنگوئن‎هایی که در حال سپری کردن دوران نقاهت خود هستند دست به کار شده و به این صندوق برای بافت ژاکت مخصوص پنگوئن‌ها کمک کنند.

برخی از پنگوئن‎های منطقه فیلیپ آیلند به دلیل تماس با نفت و روغن دچار بیماری شده و روند درمانی آنها در جریان است از همین رو صندوق پنگوئن‌های فیلیپ آیلند برای حفظ آنها در برابر سرما ایده بافت ژاکت را مطرح کرده است.

پارک‎های طبیعی فیلیپ آیلند به تازگی مرکز بازدیدکنندگان رژه پنگوئن‌ها را دایر کرده و انتظار می‌رود بیش از یکهزار و ۴۰۰ پنگوئن در این مرکز در شبه‌جزیره سامرلند سکونت داده ‌شوند.

بر اساس این گزارش، پنگوئن‎ها در صورت بلعیدن نفت و روغن ممکن است جان خود را از دست بدهند و اگر در معرض نفت و روغن قرار گیرند نیز بیمار می‌شوند. نفت و روغن در پرهای آنها نفوذ کرده و تلاش آنها برای رهایی از این وضعیت بی نتیجه می‌ماند در نتیجه وزن آنها به دلیل آغشته بودن بدنشان به روغن سنگین می‌شود و نمی‌توانند به راحتی شنا کنند.

برخی از پنگوئن ها نیز برای اینکه از این وضعیت رها شوند اقدام به کندن پرهای خود می‌کنند از همین رو هدف اصلی صندوق پنگوئن فیلیپ آیلند آن است تا با پوشاندن این ژاکت‌ها به پنگوئن‎های رها شده از مسومیت از کنده شدن پرهای آنها جلوگیری کند.

فراخوان بافت ژاکت برای پنگوئن‎ها

 

در سال ۲۰۱۴ نیز چنین فراخوانی انجام شده بود، ژاکت‎های زیادی به فیلیپ آیلند ارسال شد اما یا سایز (اندازه) اغلب آنها اشتباه بود و یا آنکه بصورتی بافته شده بودند که امکان استفاده آنها برای پنگوئن‎ها وجود نداشت.

جودی بلت از مقامات حیات وحش پارک‎های ملی فیلیپ آیلند، در این رابطه گفت: ده‎ها هزار ژاکت از نقاط مختلف جهان برای ما ارسال شد و ما واقعا سپاسگذاریم اما متاسفانه اغلب آنها برای درمان و توانبخشی به پنگوئن‎ها مناسب نبودند.

دردر حال حاضر نمونه‎های مناسب ژاکت برای پنگوئن‎ها در اسباب بازی فروشی‎ها موجود است و پنگوئن‎های اسباب بازی با این ژاکت‎ها به فروش می‎رسند و طرح حفاظت از پنگوئن‎ها موجب فروش ۱۸۵ هزار دلاری آنها شده است.

صندوق پنگوئن فیلیپ آیلند، در وب سایت خود طرح ویژه و مناسب ژاکت های مخصوص پنگوئن‎ها را اعلام کرده است و نمونه آن را می‌توانید در این لینک ببینید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این وب سایت مراجعه کنید.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه