وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » عذرخواهی شرکت معدنی «ریو تینتو» بابت گم شدن کپسول خطرناک رادیواکتیو

تاریخ انتشار : 1401/11/11 - 11:04

عذرخواهی شرکت معدنی «ریو تینتو» بابت گم شدن کپسول خطرناک رادیواکتیو

صدای استرالیا– شرکت معدن‌کاوی «ریو تینتو» بابت مفقود شدن یک کپسول حاوی مواد رادیواکتیو در منطقه‌ای ۱۴۰۰ کیلومتری در استرالیای […]

عذرخواهی شرکت معدنی «ریو تینتو» بابت گم شدن کپسول خطرناک رادیواکتیو

صدای استرالیا– شرکت معدن‌کاوی «ریو تینتو» بابت مفقود شدن یک کپسول حاوی مواد رادیواکتیو در منطقه‌ای ۱۴۰۰ کیلومتری در استرالیای غربی عذرخواهی کرد.

این کپسول بخشی از دستگاهی بوده که گمان می‌رود در روز ۱۰ ژانویه در حین انتقال از یک معدن بیابانی به شهر پرت از یک کامیون بیرون افتاده است.

کامیون حامل کپسول در ۱۶ ژانویه به انباری در پرت رسید؛ اما خدمات اضطراری ۲۵ ژانویه از این امر مطلع شده‌اند.

خدمات اضطراری استرالیای غربی از سایر ایالت‌ها و دولت فدرال خواسته‌اند که به دلیل کمبود تجهیزات، به آنها در یافتن کپسول مذکور کمک کنند. ابعاد این کپسول ۸ در ۶ میلی‌متر است و به مردم هشدار داده شده که ممکن است لای لاستیک خودروی آنها گیر کرده باشد.

منبع سرامیکی سزیم ۱۳۷ که معمولا در پیمانه‌های تشعشع استفاده می‌شود، مقادیر خطرناکی تشعشع از خود ساطع می کند که معادل دریافت ۱۰ اشعه ایکس در یک ساعت است. این میزان تشعشع می‌تواند موجب سوختگی پوست شود و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این تشعشعات می‌تواند منجر به سرطان شود.

سایمون تروت، مدیرعامل غول معدنی سنگ آهن ریو تینتو گفت که این شرکت این حادثه را بسیار جدی می‌گیرد و به خاطر ایجاد نگرانی عمومی عذرخواهی می‌کند.

تروت افزود: ما علاوه بر حمایت کامل از مقامات مربوطه، تحقیقات خود را برای درک چگونگی گم شدن کپسول در حین حمل و نقل آغاز کرده‌ایم.

اداره آتش نشانی و خدمات اضطراری استرالیای غربی جمعه گذشته، دو روز پس از کسب اطلاع از ریو تینتو، به طور علنی اعلام کرد کپسول مفقود شده است.

تروت گفت که پیمانکار صلاحیت حمل دستگاه را داشته و قبل از خروج از معدن، حضور این کپسول در کامیون توسط شمارنده گایگر تایید شده است.

پلیس اعلام کرد که این حادثه یک تصادف بوده و ایراد هیچ اتهام جنایی متوجه کسی نیست.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه