وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | Tuesday 21 May 2024
» اجتماعی » شیوع کرونا در آستانه کریسمس؛ کارشناسان: مردم دوباره ماسک بزنند

تاریخ انتشار : 1402/08/21 - 12:24

شیوع کرونا در آستانه کریسمس؛ کارشناسان: مردم دوباره ماسک بزنند

صدای استرالیا– مقامات بهداشتی در چند ایالت استرالیا توصیه کرده‌اند که به دلیل رشد موارد ابتلا به کووید-۱۹، مردم دوباره […]

شیوع کرونا در آستانه کریسمس؛ کارشناسان: مردم دوباره ماسک بزنند

صدای استرالیا– مقامات بهداشتی در چند ایالت استرالیا توصیه کرده‌اند که به دلیل رشد موارد ابتلا به کووید-۱۹، مردم دوباره از ماسک استفاده کنند.

اخیرا موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کل کشور به میزان ۲۳٫۶ درصد افزایش پیدا کرده و به گفته کارشناسان، استرالیا در حال ورود به موج هشتم همه‌گیری است.

بیش از ۱۱ درصد تست‌های PCR در دو هفته منتهی به ۴ نوامبر در نیوساوت‌ولز مثبت بوده و وزارت بهداشت این ایالت در مورد رشد موارد ابتلا به کووید-۱۹ هشدار داده است.

در آخرین گزارش پایش بیماری‌های تنفسی این وزارتخانه آمده است: مراجعه مبتلایان به کووید-۱۹ به بخش‌های اورژانس در اکثر گروه‌های سنی، به ویژه کودکان خردسال و افراد بالای ۵۶ سال افزایش یافته است.

این وزارتخانه در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) از مردم خواسته است که در مناطق شلوغ سرپوشیده ماسک بزنند و در صورت ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوانزا در خانه بمانند.

به‌روز بودن واکسیناسیون، شستن کامل و منظم دست‌ها و معاشرت با دیگران در فضای باز، سایر توصیه‌های ارایه شده است.

همچنین تاکید شده که زدن ماسک می‌تواند در هنگام صحبت، سرفه و عطسه، از انتشار ویروس جلوگیری کند.

پیش از این مقامات سلامت و بهداشت ویکتوریا نیز توصیه‌های مشابهی را مطرح کرده بودند.

سرپرست ارشد بهداشت این ایالت گفت: بخشی از تکامل مداوم ویروس کرونا این‌گونه است که با گذشت زمان، مصونیت جامعه در برابر ویروس و اثربخشی واکسیناسیون کاهش می‌یابد و کووید-۱۹ گردش پیدا می‌کند.

مقامات ویکتوریایی روز جمعه اعلام کردند که تعداد موارد بستری در بیمارستان به بالاترین میانگین روزانه خود از ماه ژوئن رسیده است. این آمار که هفته گذشته ۲۷۰ نفر بود، در هفته جاری به ۳۲۱ نفر افزایش یافته است. همچنین در ۲۸ روز گذشته ۱۲۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد مبتلایان به کووید در استرالیای جنوبی نیز به بالاترین حد خود از ماه ژوئن رسیده و مقامات از مردم خواسته‌اند که همه تجمعات و جشن‌ها در خارج از خانه برگزار شود.

در این ایالت نزدیک به ۲۵۰۰ مورد جدید در هفته گذشته ثبت شده است و انتظار می‌رود تعداد مبتلایان تا کریسمس افزایش یابد.

مقامات در استرالیای جنوبی و کوئینزلند ماه گذشته پس از افزایش تعداد بستری‌های مرتبط با کووید، خواستار احتیاط و مراقبت بیشتر مردم شدند. مقامات بهداشتی در هر دو ایالت بابت شیوع گونه فرعی BA.2.86ویروس کرونا که با نام مستعار پیرولا شناخته می‌شود، اظهار نگرانی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، به گروه‌های آسیب‌پذیر در استرالیای جنوبی گفته شده که واکسن‌های فعلی ممکن است برای همه کارایی نداشته باشد، و واکسن موثرتری در راه است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه