وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » شیوع ناگهانی کرونا در نیوساوت‌ولز؛ ۱۷۴۲ مورد ابتلا

تاریخ انتشار : 1400/09/25 - 7:01

شیوع ناگهانی کرونا در نیوساوت‌ولز؛ ۱۷۴۲ مورد ابتلا

صدای استرالیا- تنها یک روز پس از آنها شهروندان واکسینه نشده نیوساوت‌ولزی به آزادی‌هایی مشابه افراد واکسینه شده دست پیدا کردند، دولت این ایالت هشدار داد که ممکن است مجددا محدودیت‌ها برای این دسته از افراد برقرار شود.


صدای استرالیا- تنها یک روز پس از آنها شهروندان واکسینه نشده نیوساوت‌ولزی به آزادی‌هایی مشابه افراد واکسینه شده دست پیدا کردند، دولت این ایالت هشدار داد که ممکن است مجددا محدودیت‌ها برای این دسته از افراد برقرار شود.

این مطلب در پی آن عنوان شد که اداره بهداشت ایالت نیوساوت‌ولز امروز پنجشنبه ۱۶ دسامبر اعلام کرد که طی شبانه‌روز منتهی به ساعت هشت شب گذشته تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ با جهشی ناگهانی به ۱۷۴۲ مورد رسید.

سیدنی و نیوکاسل با افزایش موارد ابتلا مواجه بوده‌اند و اعتقاد بر این است که شیوع سویه اومیکرون عامل رشد تعداد بیماران بوده است.

استوارت آیرس، وزیر مشاغل دولت نیوساوت‌ولز گفت: اگر ببینیم که افراد واکسینه نشده، بخاطر اینکه دارای ایمنی لازم دربرابر ویروس نیستند، مجددا راهی بیمارستان‌ها می‌شوند، دولت در انجام اقدامات لازم به منظور محافظت از افراد و سیستم بهداشتی تردید نخواهد کرد.

وی افزود: در نهایت، هدف ما محافظت از سیستم بهداشتی است؛ بنابراین جدا از اینکه چه تعداد بیمار خواهیم داشت؛ ما باید مطمئن شویم که افراد کمتری به بیمارستان مراجعه کنند و روی سیستم درمانی فشار وارد نشود.

آیرس افزود: علاوه بر اجرای مجدد ورود با کد QR و تاییدیه واکسن، امکان دارد قرنطینه‌های منطقه‌ای هم در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: ما همواره گفته‌ایم که هم زمان با از سرگیری اقتصاد، باید شیوه زندگی با ویروس را نیز یاد بگیریم و بخشی از این یادگیری، اقدامات منطقه‌ای است. اگر به این نتیجه برسیم که این کار درست است، قطعا این گزینه روی میز خواهد بود.

آیرس گفت که رشد موارد ابتلا باید مردم را تشویق کند که برای دریافت یادآور واکسن ثبت‌نام کنند.

بررسی‌ها حاکی است که دو دوز واکسن، موجب کاهش انتقال‌پذیری سویه اومیکرون نمی‌شود ولی در برابر ابتلای شدید به بیماری محافظت ایجاد می‌کند.

آیرس تاکید کرد: ما نگفته‌ایم که به عقب بازنخواهیم گشت؛ به همین دلیل مردم باید کار درست را انجام بدهند، محتاط باشند و یادآور واکسن‌شان را بزنند. هرچه افراد بیشتری یادآور بزنند، احتمال اعمال محدودیت‌ها کمتر خواهد شد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه