وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » شکار کانگورو در ویکتوریا قانونی شد

تاریخ انتشار : 1398/07/19 - 11:57

شکار کانگورو در ویکتوریا قانونی شد

صدای استرالیا - با به پایان رسیدن دوره 5 ساله آزمایشی، شکارچیان قانونی می‌توانند در ویکتوریا اقدام به شکار کانگورو کنند.


صدای استرالیا – با به پایان رسیدن دوره ۵ ساله آزمایشی، شکارچیان قانونی می‌توانند در ویکتوریا اقدام به شکار کانگورو کنند.

کانگورو حیوانی که به عنوان نماد استرالیا شناخته می‌شود، به دلیل آسیب زدن به کشاورزان و همچنین تصادف با خودروها، مشکلاتی را برای مردم کشور بوجود آورده است.

دولت ویکتوریا برای کنترل جمعیت کانگوروها، و همچنین کمک به کشاورزان از پنج سال قبل طرحی را بصورت آزمایشی در خصوص شکار این حیوان به اجرا گذاشت. بر اساس گزارشی که در ماه مارس از سوی اداره محیط زیست، زمین، آب و کشاورزی منتشر شد مشخص گردید که از سال ۲۰۱۴ یعنی زمان آغاز دوره آزمایشی شکار کانگورو در ویکتوریا، یک میلیون کانگورو شکار شده‌اند و همین امر نگرانی‌هایی را در خصوص اینکه ممکن است شکارچیان با این مجوز جدید تعداد بیشتری از کانگوروها را بکشند بوجود آورده است.

اما رئیس فدراسیون کشاوران ویکتوریا در خصوص این نگرانی‌ها می‌گوید: معتقدم که این برنامه (شکار کانگوروها) در کاهش شمار موجوداتی که به محصولات کشاورزی آسیب می‌زننند مفید خواهد بود. من این موضوع را خبر خوبی می‌دانم.

دولت ویکتوریا با هدف کنترل جمعیت کانگوروها که مشکلاتی را برای کشاورزان و محصولات آنها بوجود اورده‌اند، روز سه شنبه ۸ اکتبر اعلام کرد که شکارچیان مجاز می‌توانند کانگوروها را به منظور خوراک حیوانات خانگی شکار کنند.

در مورد برنامه شکار کانگوروها یک سیستم سهمیه و یک سیستم ارزیابی وجود دارد و این سیستم بدین صورت عمل می‌کند که در یک منطقه چه تعداد کانگورو وجود دارد و اینکه برای این منطقه چه کار مفید و پایداری می‌توان انجام داد، اینکه کانگوروها شکار شوند و یا آنها  به جای دیگری منتقل شوند تا به کشاورزان آسیب کمتری برسد.

در همین رابطه هفت منطقه شکار در سراسر ایالت ویکتوریا در نظر گرفته شده که شکارچیان در این محل‌ها می‌توانند به شکار کانگورو بپردازند.

منبع: سی ان ان و ای بی سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه