وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » شناسایی و خنثی سازی عملیات حلقه جاسوسی روسیه در استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/12/05 - 4:22

شناسایی و خنثی سازی عملیات حلقه جاسوسی روسیه در استرالیا

صدای استرالیا - یک حلقه جاسوسی روسیه بیش از 18 ماه در در استرالیا فعالیت می‌کرد تا اینکه در یک عملیات ضد جاسوسی توسط سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا (ASIO) شناسایی و عملیات انها در هم شکسته شد.


صدای استرالیا – یک حلقه جاسوسی روسیه بیش از ۱۸ ماه در در استرالیا فعالیت می‌کرد تا اینکه در یک عملیات ضد جاسوسی توسط سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا (ASIO) شناسایی و عملیات انها در هم شکسته شد.

سیدنی مورنینگ هرالد گزارش داد که سرویس اطلاعاتی امنیتی استرالیا ماه‌ها به دنبال جاسوسان بود و در طول این مدت تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که آنها متوجه تحت نظر بودشنان نیستد.

منابع آگاه از عملیات سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا می‌گویند که برخی از ماموران روسیه خود را به عنوان کارمندان دیپلماتیک و کنسولی معرفی می‌کردند، در حالی که برخی دیگر از هویت‌های پنهان استفاده می‌کردند.

منابع گفتند، آنها قبل از اینکه مجبور شوند از استرالیا خارج شوند، در چندین مکان، از جمله سفارت روسیه در کانبرا، فعالیت می‌کردند. هدف آنها جذب استرالیایی‌هایی با دسترسی به اطلاعات محرمانه و سرقت داده‌ها با استفاده از فناوری‌های پیشرفته بود.

مایک برگس، مدیر کل سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا روز سه‌شنبه این حلقه جاسوسی را توصیف کرد، اما نامی از روسیه نبرد. اشاره او به حلقه جاسوسی روسیه در حالی مطرح شد که او هشدار داد استرالیا با تهدید بی‌سابقه‌ای از جاسوسی و مداخله خارجی مواجه است و استرالیایی‌ها بیش از هر زمان دیگری مورد هدف ماموران قرار می‌گیرند.

برگس گفت: آنها از جاسوسی برای درک مخفیانه سیاست و تصمیم گیری استرالیا، اتحادها و مشارکت‌های ما و اولویت‌های اقتصادی و سیاسی ما استفاده می‌کنند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه