وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » شناسایی دومین مورد ابتلا به دیفتری در نیوساوت‌ولز

تاریخ انتشار : 1401/04/13 - 12:18

شناسایی دومین مورد ابتلا به دیفتری در نیوساوت‌ولز

صدای استرالیا- دومین مورد ابتلا به دیفتری گلو در نیوساوت‌ولز به ثبت رسید. دیفتری یک بیماری باکتریایی واگیردار است که در ضمن می‌تواند کشنده باشد.


صدای استرالیا– دومین مورد ابتلا به دیفتری گلو در نیوساوت‌ولز به ثبت رسید. دیفتری یک بیماری باکتریایی واگیردار است که در ضمن می‌تواند کشنده باشد.

این بیماری در شدیدترین حالت‌اش، گلو و  لوزه‌ها را درگیر می‌کند و در نتیجه یک غشای سفید رنگ مایل به خاکستری تشکیل می‌شود که می‌تواند بلع و تنفس را دشوار کند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت نیوساوت‌ولز، ابتلا به این باکتری همچنین می‌تواند موجب تورم گردن شود و سم تولید شده توسط این باکتری می‌تواند در اعصاب و ماهیچه‌های قلب التهاب ایجاد کند. بروز این وضعیت، موجب مرگ ۵ تا ۱۰ درصد افراد مبتلا می‌شود.

دومین مورد ابتلا به این بیماری، روز یکشنبه در واحد بهداشت ساحل شمالی تایید شد. بیمار یک کودک شش ساله است که با مبتلای اول گزارش شده در روز شنبه، ارتباط نزدیک خانوادگی دارد.

وزارت بهداشت نیوساوت‌ولز اعلام کرد: این کودک واکسن که پیش‌تر واکسن دیفتری دریافت نکرده، هم اکنون در یک بیمارستان محلی در نیوساوت‌ولز شمالی بستری شده است.

مورد ابتلای اول، که نخستین مورد ابتلا به دیفتری از دهه ۱۹۹۰ است، یک کودک دو ساله است که هم اکنون در واحد مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در کوئینزلند بستری است. این کودک نیز واکسن دیفتری دریافت نکرده بود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه