وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » سیدنی به سه شهر مجزا تقسیم می شود

تاریخ انتشار : 1397/01/30 - 14:37

سیدنی به سه شهر مجزا تقسیم می شود

صدای استرالیا - بزرگترین شهر استرالیا با جمعیت بالغ بر 5 میلیون نفر هم اکنون در حال تقسیم به سه بخش مجزا است که این تقسیم بندی برای پیشگیری از مشکلاتی مانند انفجار جمعیت، افزایش قیمت مسکن، ساعات طولانی رفت و آمد، کمبود زیرساخت ها، ترافیک بسیار حجیم و آلودگی هوا است.

سیدنی به سه شهر مجزا تقسیم می شود

صدای استرالیا – سیدنی به عنوان بزرگترین شهر استرالیا با جمعیت بالغ بر ۵ میلیون نفر هم اکنون در حال تقسیم به سه بخش مجزا است که این تقسیم بندی برای پیشگیری از مشکلاتی مانند انفجار جمعیت، افزایش قیمت مسکن، ساعات طولانی رفت و آمد، کمبود زیرساخت ها، ترافیک بسیار حجیم و آلودگی هوا است.

البته این طرح بلند پروازانه نیازمند گذر ۲۰ تا ۴۰ سال زمان است و پیاده سازی آن به چندین لایحه دولت نیاز دارد و در صورت تصویب، به سه قسمت ویکتوریا هاربر شرقی، رودخانه مرکزی و پارک لند غربی (محل تاسیس فرودگاه غربی سیدنی تا سال ۲۰۲۶) تقسیم خواهد شد.

مدیران شهر سیدنی امیدوار هستند با تمرکز امکانات در این سه بخش مختلف سیدنی، امکانات خرید مسکن، رفت و آمد سریع تر، دسترسی به امکانات شغلی و … را تسهیل کنند.

براساس این گزارش، شهر بخش ویکتوریا هاربر شرقی بر روی قدرت اقتصادی شناخته شده خود تاکید می کند تا دو بخش دیگر سیدنی از حمایت اقتصادی این مرکز برخوردار شوند و رشد اقتصادی و شهری تنها در یک نقطه متمرکز نشود. گزارش ها حاکی از آن است که با احتساب تاسیس فرودگاه در سیدنی غربی، بیش از ۸۱۷ هزار فرصت شغلی در سه بخش مختلف سیدنی فراهم خواهد شد.

سیدنی بزرگ ‌ترین و قدیمی‌ ترین شهر استرالیا و پایتخت ایالت ویلز جنوبی نو یا نیو ساوت ولز است. این شهر نماد کشور استرالیا و شهری با جذابیت ‌های بی ‌شمار است. این شهر در جنوب شرقی استرالیا واقع شده و اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می ‌گذارند.

شهر سیدنی، بسیار گسترده و بزرگ است و شامل ۷۰۰ محله می‌ شود. در طول زمان، به تدریج هر یک از این محله ‌ها مکان تجمع مهاجرین کشور خاصی شده‌ است.

اغلب ساکنان سیدنی با اتومبیل و از طریق آزاد راه ‌ها، خیابان‌ ها و بزرگراه‌ ها تردد می ‌کنند. مهمترین مسیر حرکت در مناطق شهری، سیستم تردد خیابانی است. اتوبوس، قطار و قایق‌ هایی به نام فری نیز، بخش وسیعی از حمل و نقل مسافران را برعهده دارند.

منبع: وب سایت شهر فردا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه