وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » بازدید نماینده ایالت ویکتوریای استرالیا از دانشگاه شریف

تاریخ انتشار : 1397/01/30 - 2:25

بازدید نماینده ایالت ویکتوریای استرالیا از دانشگاه شریف

صدای استرالیا - نماینده ایالت ویکتوریای استرالیا ضمن حضور در دانشگاه صنعتی شریف در زمینه گسترش همکاری‌ها با دانشگاه‌های ملبورن استرالیا به مذاکره پرداخت.

بازدید نماینده ایالت ویکتوریای استرالیا از دانشگاه شریف

صدای استرالیا – نماینده ایالت ویکتوریای استرالیا ضمن حضور در دانشگاه صنعتی شریف در زمینه گسترش همکاری‌ها با دانشگاه‌های ملبورن استرالیا به مذاکره پرداخت.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف؛ بارش ساتار مدیر ارشد خدمات آموزشی منطقه‌ای دولت ایالت ویکتوریا روز ۲۸ فروردین از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کرد و در این جلسه که در دفتر امور بین الملل دانشگاه برگزار شد، با دکتر مختاری، مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه به گفتگو پرداخت.

در ابتدای جلسه ساتار هدف خود را از این بازدید یافتن ظرفیت‌های همکاری پژوهشی و توسعه فناوری میان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه‌های ایالت ویکتوریای استرالیا عنوان کرد.

وی گفت: ایالت ویکتوریا قرار است به قطب علم و فناوری استرالیا تبدیل شود و در این راستا همکاری با مراکز پژوهشی برجسته در سراسر جهان در اولویت‌های دانشگاه‌های آن قرار گرفته است.

دکتر مختاری نیز به بیان اولویت‌های پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف در حوزه‌هایی مانند سلامت، محیط زیست و انرژی، نفت و گاز و فناوری اطلاعات پرداخت.

وی با تأکید بر جایگاه اول دانشگاه شریف در همکاری با صنعت در کشور از تمایل دانشگاه برای انجام طرح‌های پژوهشی مشترک با مراکز کشور استرالیا سخن گفت.

در پایان این جلسه مقرر شد تا دانشگاه صنعتی شریف طرح‌های جاری در زمینه پزشکی و سلامت و همچنین استادان علاقه‌مند به همکاری‌های بین المللی را معرفی کند تا آقای ساتار در آینده نزدیک در زمینه پیش بردن مشترک این طرح‌ها با دانشگاه‌های شهر ملبورن به مذاکره بپردازند.

همچنین امکان تأسیس یک مرکز پژوهشی مشترک در زمینه سلامت در دانشگاه صنعتی شریف موضوعی بود که طرفین برای آن ابراز تمایل کردند.

آقای ساتار در ادامه بازدیدی نیز از مجتمع خدمات فناوری داشت و از نزدیک با برخی از دستاورد‌های دانشگاه شریف و دفتر انتقال فناوری آشنا شد.

دانشگاه صنعتی شریف فعالیت‌های پژوهشی گسترده‌ای را در زمینه سلامت و پزشکی در حوزه‌های مهندسی کامپیوتر، برق، مکانیک و مواد در دست دارد، به علاوه، تفاهم نامه منعقد شده میان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه ملبورن در قالب تأسیس مرکز مشترک آب ایران و استرالیا عملیاتی سازی شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه