وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اخبار » سیدنی در انتظار بزرگ‌ترین آتش‌بازی شب سال نو 

تاریخ انتشار : 1401/10/10 - 5:14

سیدنی در انتظار بزرگ‌ترین آتش‌بازی شب سال نو 

صدای استرالیا– سیدنی بالاخره پس از خلاصی از محدودیت‌های کرونایی، نخستین شب عادی سال نو خود را برگزار می‌کند و […]

سیدنی در انتظار بزرگ‌ترین آتش‌بازی شب سال نو 

صدای استرالیا– سیدنی بالاخره پس از خلاصی از محدودیت‌های کرونایی، نخستین شب عادی سال نو خود را برگزار می‌کند و انتظار می‌رود که بیش از یک میلیون نفر مراسم آتش‌بازی بزرگ شنبه شب را از پارک‌ها، باکن‌ها و میهمانی‌های اطراف بندر سیدنی تماشا کنند.

موضوع اصلی آتش‌بازی امسال، تنوع و دربرگیری است و به همین دلیل یک آبشار رنگین‌کمانی نیز به عنوان بخش اصلی رویداد، به نمایش در می‌آید. امسال قرار است هشت تن فشفشه در این آتش‌بازی استفاده شود و ۵٫۸ میلیون دلار نیز هزینه نمایش شده است.

در مجموع قرار است ۷ هزار فشفشه از هاربر بریچ پرتاب شود که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. همچنین دوهزار فشفشه نیز از سالن اپرا و  قایق‌های مستقر در بندر پرتاب خواهد شد.

برای اولین بار در ۱۲ سال گذشته، آتش بازی روی پشت بام چهار ساختمان بلند سیدنی هم انجام می‌شود تا  نمایشی تماشایی با بیش از ۱۰۰ هزار جلوه آتش‌بازی به تصویر دربیاید.

به گفته استفان گیلبی، مجری رویدادها و جشنواره‌های مهم در شهر سیدنی، آتش بازی Calling Country در ساعت ۲۱:۰۰ با موضوع آسمان، زمین و دریا، نمایش آتش‌بازی بی‌نظیری از آسمان آبی، ستارگان چشمک زن، گل‌های درخشان و موجودات اقیانوسی خواهد بود.

شمارش معکوس تا لحظه تحویل سال نو هم با آتش‌بازی خواهد بود و در لحظه تحویل سال، انفجاری از نور بر فراز پل هاربور بریج روی خواهد داد.

طراح آتش‌بازی امسال «فروتوناتو فوتی»، متخصص آتش‌بازی است

بلیت تماشای این رویداد در اکثر پارک‌های شهر سیدنی به فروش رفته و لیست انتظار شکل گرفته است، اما قرار است تعدادی بلیت در روزهای جمعه و شنبه به افرادی که در لیست انتظار هستند، عرضه شود.

پارک بای‌سنتنیال در گلب و پارک بیر در خلیج الیزابت بلیت ندارند و شورای وولاهارا نیز برخی از پارک‌های کنار بندر را برای استفاده عموم باز خواهد گذاشت. شورای شمال سیدنی هم بلیت‌هایی را برای ورود به پارک‌های کنار بندر با هزینه‌ای اندک عرضه کرده که اکثر آنها به فروش رفته‌اند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه