وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » سیاست حزب کارگر استرالیا در خصوص پناهجویان/سختگیرانه یا تسهیل کننده؟

تاریخ انتشار : 1398/02/16 - 16:21

سیاست حزب کارگر استرالیا در خصوص پناهجویان/سختگیرانه یا تسهیل کننده؟

 صدای استرالیا – حزب کارگر استرالیا در بیانیه‌‌ای در وب‌سایت رسمی خود سیاست‌هایش در قبال پناهجویان را اعلام کرده است.

سیاست حزب کارگر استرالیا در خصوص پناهجویان

 صدای استرالیا – حزب کارگر استرالیا در بیانیه‌‌ای در وب‌سایت رسمی خود سیاست‌هایش در قبال پناهجویان را اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده است:

سیاست حزب کارگر در خصوص پناهجویان روشن است؛ ما هرگز اجازه نمی‌‌دهیم که قاچاقچیان انسان به شغلشان بازگردند. هر زمانی که لیبرال‌ها درباره موضع قوی حزب کارگر در خصوص کنترل مرز دروغ می‌گویند، خود را بازیچه دستان قاچاقچیان انسان و گروه‌های خلاف کاری می‌کنند که بدنبال شکار زندگی مردم آسیپ پذیر هستند.

حزب کارگر معتقد به مرزهای قوی، بررسی پرونده‌ها در خارج از استرالیا، اسکان‌های مجدد منطقه‌ای و برگرداندن پناهجویان در زمانی که امنیت وجود داشته باشد، است زیرا ما می‌دانیم که این امر جان انسان‌ها را در دریا حفظ می‌کند. این سیاستی بوده که حزب کارگر در انتخابات قبلی فدرال اتخاذ کرده و هنوز هم سیاست این حزب است.

نظر و تصمیم حزب کارگر در خصوص این موضوع قطعی است. آمدن به استرالیا از روش‌های غیرقانونی و بوسیله قایق بسته است و در دولت حزب کارگر نیز همینگونه خواهد ماند.

جزیره مانوس و نائورو به عنوان مناطق موقت منطقه‌ای برای بررسی پرونده‌های پناهجویان درنظر گرفته شده بودند اما تبدیل به مکان‌هایی برای بازداشت نامحدود شده‌اند و این به دلیل اشتباه دولت لیبرال در مذاکره با کشور سوم برای یافتن محل‌های اسکان جایگزین است.

حزب کارگر هیچ کاری را برای آنکه قاچاقچیان انسان بتوانند از انسان‌های آسیب پذیر بهره برداری کنند انجام نخواهد داد. بنابراین آوردن پناهجویان از مراکز اسکان موقت خارج از استرالیا به درون استرالیا به عنوان یک گزینه مطرح نیست.

شکست دولت لیبرال در مذاکره با کشورهای سوم برای یافتن گزینه‌های اسکان جایگزین و ادامه این بی‌کفایتی از سوی دولت در مدیریت کارها موجب شده تا پناهجویان واقعی در بازداشت‌های نامحدود دچار افسردگی شوند. برای اسکان پناهجویان واجد شرایط در کشورهای سوم باید اقدامات بیشتری انجام شود.

حزب کارگر از دولت لیبرال خواسته بود تا پیشنهاد نیوزیلند در مورد اسکان پناهجویان واجد شرایط مانوس و نائورو رو بر اساس شرایطی شبیه به توافق اسکان پناهجویان با آمریکا قبول کند و با این کار از بهره‌برداری قاچاقچیان انسان از مردم آسیب پذیر جلوگیری کند.

اگر دولت استرالیا قادر به مذاکره در مورد توافق با آمریکا بوده، پس آنها باید قادر به مذاکره با نیوزلند نیز باشند. حزب کارگر بارها از دولت لیبرال خواسته تا جزئیات توافق با آمریکا در خصوص اسکان پناهجویان را منتشر کند.

راهکار حزب کارگر برای جلوگیری از مرگ و میر پناهجویان در دریا با یک تعهد انسانی و مشفقانه در خصوص پناهجویان همراه است و پناهجویان را قادر می‌سازد تا درخواست خود را در یک شرایط امن و ایمن به جریان بیاندازند.

و به همین دلیل بود که حزب کارگر خود را متعهد به انجام تعهداتی در انتخابات فدرال قبلی کرده بود است که عبارتند از:

  • افزایش جذب سالانه پناهجویان تا سقف ۲۷ هزار نفر تا سال ۲۰۲۵ در واکنش به بحران‌های انسانی در جهان
  • اختصاص ۴۵۰ میلیون دلار در طی سه سال برای حمایت از اقدامات مهم کمیسریای عالی پناهندگان سازمان ملل هم در جنوب شرق آسیا و پاسفیک و هم در کل جهان
  • تعیین یک مدافع مستقل برای کودکان جهت دفاع از منافع کودکان پناهجو و قانونی کردن الزام گزارش در مورد سوء استفاده از کودکان
  • اجرای دوباره “قانون ۹۰ روز” در قانون مهاجرت، بعلاوه ارجاع به پیمان پناهجویان سازمان ملل
  • بازسازی دسترسی به دادگاه بازبینی مهاجرت و لغو نهاد ارزیابی مهاجرت که در دوران نخست وزیری «ابوت» شکل گرفته است.
  • و در پایان، لغو ویزاهای موقت حمایتی (TPVs) که فرد را در یک برزخ دائمی گرفتار کرده است و جایگزین کردن ویزاهای دائمی حمایتی برای آنهایی که پناهجوی واقعی هستند.

برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , سیاسی , مهاجرت , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه