وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » سه منطقه استرالیا به دلیل تغییرات آب‌وهوایی غیرقابل سکونت می‌شوند

تاریخ انتشار : 1402/03/21 - 2:34

سه منطقه استرالیا به دلیل تغییرات آب‌وهوایی غیرقابل سکونت می‌شوند

صدای استرالیا - پیش‌بینی می‌شود که سه مرکز بزرگ اقتصادی استرالیا تا پایان قرن جاری به دلیل افزایش تا ۲.۷ سانتیگرادی دمای جهانی، غیرقابل سکونت شوند.


صدای استرالیا – پیش‌بینی می‌شود که سه مرکز بزرگ اقتصادی استرالیا تا پایان قرن جاری به دلیل افزایش تا ۲.۷ سانتیگرادی دمای جهانی، غیرقابل سکونت شوند.

براساس این پیش‌بینی، تا پایان قرن جاری شرایط آب و هوایی داروین، بروم و پورت هدلند به گونه‌ای خواهد شد که خارج از آستانه تحمل انسان برای زندگی کردن خواهد بود و به این ترتیب این سه مرکز بزرگ اقتصادی استرالیا عملا خالی از سکنه خواهند شد.

با این حال این سه شهر تنها شهرهایی نیستند که به دلیل گرم شدن دمای هوا احتمالا غیر قابل سکونت می‌شوند، بسیاری از شهرها در بخش شمال غربی استرالیا نیز طی ۷۰ سال آینده وضعیت مشابهی را تجربه خواهند کرد.

براساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه اکستر، دو میلیارد نفر از مردم جهان در مناطقی با دماهای میانگین میانه (MAT) بی‌سابقهِ بیش از ۲۹ درجه سانتیگراد زندگی خواهند کرد.

شاخص MAT زمانی که بیش از ۲۹ درجه سانتیگراد باشد، در آن حالت از نظر علمی وضعیت زندگی انسان از نظر رفاه، بهره‌وری نیروی کار و توانایی شناختی کاهش می‌یابد، پیامدهای منفی بارداری رخ می‌دهند و میزان مرگ‌ومیر افزایش می‌یابد.

براساس این گزارش، علاوه بر یک سوم از جمعیت جهان در بخش‌هایی مانند آسیای جنوب شرقی، هند، آفریقا و آمریکای جنوبی، صدها هزار استرالیایی نیز تحت تاثیر افزایش تا ۲.۷ سانتیگرادی دما قرار خواهند گرفت.

به عنوان مثال در شهر داروین، گرمتر شدن هوا به میزان ۳ درجه سانتیگراد به این معنی است که در ۲۶۵ روز از کل سال، دمای هوا به بیش از ۳۵ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

منبع:۷ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه