وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » سنترلینک دنبال پول‌هایش؛ ۳۲٫۸ میلیون دلار یارانه اشتباهی پرداخت شده

تاریخ انتشار : 1400/05/26 - 4:47

سنترلینک دنبال پول‌هایش؛ ۳۲٫۸ میلیون دلار یارانه اشتباهی پرداخت شده

صدای استرالیا- در طول دوره همه‌گیری کووید-۱۹ میلیون‌ها دلار یارانه دولتی، به اشتباه به تعدادی افراد پرداخت شده و حالا […]

سنترلینک دنبال پول‌هایش؛ 32.8 میلیون دلار یارانه اشتباهی پرداخت شده

صدای استرالیا- در طول دوره همه‌گیری کووید-۱۹ میلیون‌ها دلار یارانه دولتی، به اشتباه به تعدادی افراد پرداخت شده و حالا سنترلینک و دفاتر وصول بدهی به نیابت از دولت استرالیا، به دنبال این افراد هستند.

سرویسز استرالیا، فاش کرد که تا آوریل امسال، حداقل ۱۱ هزار نفر را شنایایی کرده که در مجموع ۳۲٫۸ میلیون دلار به سنترلینک بدهکارند.

به گفته این نهاد دولتی، بدهی مذکور به این دلیل بوده که این افراد، ضمن دریافت یارانه‌هایی مانند جاب‌سیکر و Austudy، کمک هزینه درآمد جاب‌کیپر را نیز از کارفرمای خود دریافت می‌کرده‌اند.

جاب‌کیپر تا ماه مارس گذشته، مستقیما به شرکت‌ها پرداخت می‌شد و آنها نیز آن را در کمک‌هزینه‌های ۷۵۰ دلاری به کارکنان‌شان می‌دادند.

در همین حال، مشخص شده که برخی شرکت‌ها با وجود سوددهی، از کمک هزینه‌های جاب‌کیپر هم استفاده می‌کرده‌اند و ۴٫۶ میلیارد دلار به چنین شرکت‌هایی پرداخت شده است. این درحالی است که تا کنون از این شرکت‌ها خواسته نشده که مبالغ اضافی را مسترد کنند. این مساله موجب شده که انتقاداتی درباره استاندارد دوگانه دولت در برخورد با اشخاص و شرکت‌ها مطرح شود.

البته دولت فدرال می‌گوید در مورد افرادی که هم‌اکنون در قرنطینه هستند، فرایند بازپس‌گیری مبالغ پرداختی اضافی را دنبال نمی‌کند.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه