وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » معجزه سلفی فدرر با شادترین حیوان دنیا برای رونق گردشگری “پرت”

تاریخ انتشار : 1396/12/02 - 11:42

معجزه سلفی فدرر با شادترین حیوان دنیا برای رونق گردشگری “پرت”

صدای استرالیا- سلفی خندان اسطوره تنیس دنیا با یک حیوان شاد نه‌تنها فضای مجازی را به آتش کشید بلکه به […]

معجزه سلفی فدرر با شادترین حیوان دنیا برای رونق گردشگری "پرت"
صدای استرالیا- سلفی خندان اسطوره تنیس دنیا با یک حیوان شاد نه‌تنها فضای مجازی را به آتش کشید بلکه به مهم‌ترین دلیل برای سرازیر شدن گردشگران به استرالیای غربی شد.

راجر فدرر که اخیرا پس از حدود پنج سال بار دیگر به صدر جدول تنیسورهای حرفه‌ای بازگشت و مرد شماره یک تنیس جهان شد، اواخر سال گذشته میلادی به بندر پرث رفت تا با حضور در رقابت‌های هاپمن کاپ برای شرکت در اوپن استرالیا آماده شود، از فرصت استفاده و بخش غربی این کشور را با گرفتن یک سلفی با موجودی شاد به نام کوئوکا به دنیا معرفی کرد.

بیش از نیم میلیارد نفر در جریان سفر تنیسور افسانه‌ای به جزیره راتنست قرار گرفتند و حالا «عامل فدرر» نشانه‌های اصلی خود را بروز داده است. او درباره سفر به پرث گفت: «بسیار خوشحالم که اینجا هستم؛ یک شهر شگفت‌انگیز. از آنها که در خانه مرا می‌بینند می‌خواهم به پرث بیایند؛ بیایید بچه‌ها و اینجا را ببینید.» همین چند جمله از زبان مرد شماره یک تنیس دنیا کافی بود تا گردشگران را راهی آن سوی دنیا کند.

فدرر در شبکه‌های اجتماعی بیش از ۳۱ میلیون دنبال‌کننده دارد؛ ۱۵ میلیون نفر در فیس‌بوک، ۱۲ میلیون در توییتر و کمی کمتر از پنج میلیون نفر در اینستاگرام. وقتی او سلفی با کوئوکا را در صفحه اینستاگرام خود قرار داد، ۵۴۰ هزار لایک گرفت و ۶۱۹ مطلب در ۴۵ کشور درباره آن نوشته و در اینترنت منتشر شد. ضمن اینکه جستجو در گوگل برای جزیره راتنست به اوج رسید و نسبت به دوره مشابه در سال پیش از آن ۴۰۰ برابر افزایش یافت.

مدیران محلی حضور فدرر را بخشی از یک برنامه مدون برای گسترش صنعت گردشگری منطقه می‌دانند. تا سال گذشته سهم گردشگران بین‌المللی از تعداد مسافران جزیره راتنست ۱۳ درصد بود که امسال به شکلی خیره‌کننده افزایش یافته است. سال گذشته این منطقه میزبان ۶۶۰ هزار گردشگر بود که در نوع خود یک رکورد به شمار می‌رفت اما در همین ۴۵ روز ابتدایی سال تازه میلادی، این رکورد از بین رفته و جابه‌جا شده است.

بندر پرث در کمال شگفتی مسافری از سوئیس، زادگاه فدرر هم داشته است؛ کسی که با دیدن سلفی هموطن نامدار خود با شادترین حیوان دنیا برای رفتن به استرالیا ترغیب شده است. این روزها خیلی‌ها در جزیره راتنست گوشی به دست دنبال کوئوکا می‌گردند تا بدون سلفی با این موجود شاد، به خانه خود برنگردند.

منبع: همشهری


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه