وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024
» اجتماعی » سقوط ۳۵۰ پهپاد در آب؛ باتری‌های لیتیومی اکوسیستم رودخانه یارا را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار : 1402/04/26 - 10:34

سقوط ۳۵۰ پهپاد در آب؛ باتری‌های لیتیومی اکوسیستم رودخانه یارا را تهدید می‌کند

صدای استرالیا- در پی یک نمایش نورافشانی، 350 پهپاد در رودخانه یارا سقوط کرد و این مساله نگرانی‌هایی را در مورد خطرات زیست محیطی ناشی از باتری این پهپادها ایجاد کرده است.


صدای استرالیا- در پی یک نمایش نورافشانی، ۳۵۰ پهپاد در رودخانه یارا سقوط کرد و این مساله نگرانی‌هایی را در مورد خطرات زیست محیطی ناشی از باتری این پهپادها ایجاد کرده است.

پس از مراسم نورافشانی مسابقه دوستانه تیم ملی فوتبال زنان استرالیا (ماتیداها) با تیم فرانسه در ورزشگاه مارول، روز یکشنبه غواص‌ها جست‌وجوی بندر ویکتوریا در داکلندز را برای یافتن پهپادها شروع کردند.

ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد بیش از ۵۰۰ پهپاد مورد استفاده در این برنامه که کنترل آنها توسط شبکه ترافیک استرالیا انجام می‌شد، در حالت فرود خودکار بوده و درون آب افتاده‌اند. این شرکت اعلام کرده که خطر ایمنی از این بابت مردم را تهدید نمی‌کند.

اما شارلوت استرت، مسوول گروه شهروندی محافظت از سلامت رودخانه یارا گفت: این که صدها باتری لیتیومی رودخانه را آلوده کند، قابل قبول نیست.

وی افزود: این باتری‌ها دارای فلزاتی مانند کبالت، نیکل و منگنز هستند که سمی بوده و می‌توانند منابع آب و اکوسیستم‌ها را آلوده کنند. این عناصری تأثیرات فوری روی اکوسیستم و تمام جانوران و گیاهانی که در آنجا زندگی می‌کنند خواهد داشت و این مساله نگران کننده است.

استرت گفت: ضروری است که همه پهپادها بازیابی و همه هواپیماهای بدون سرنشین بازیابی شوند. همچنین تا زمانی که از عدم وقوع چنین اتفاقی مطمئن نشویم، نباید نمایش‌های مشابه روی آب انجام بپذیرد.

ویک لوروسو، مدیر اجرایی بخش ویکتوریا در شبکه ترافیک استرالیا نیز گفت که این شرکت حدود ۳۵۰ پهپاد خود را از دست داده و همچنان در حال بررسی این است که چه مشکلی رخ داده است.

وی افزود: پهپادها قرار بوده که در صورت بروز نقص فنی وارد حالت فرود خودکار ‌شوند و درون آب بیفتند تا خطری مردم را تهدید نکند.

لوروسو گفت: ما پنج غواص حرفه‌ای داریم و تمرکز اصلی ما این است که تا جایی که می‌توانیم پهپادها را بازیابی کنیم.

این مسوول تاکید کرد: در ۱۸ ماه فعالیت، این نخستین مورد نقص فنی بوده و بنابراین سعی می‌کنیم در اسرع وقت دلیل مشکل را پیدا کنیم.

در نمایش ماه نوامبر گذشته نیز ۵۰ پهپاد در رودخانه سوان پرت سقوط کرده بودند.

گرگ تایرل، مدیر اجرایی انجمن سیستم‌های بدون سرنشین استرالیا نیز گفت که سقوط این تعداد پهپاد در حین اجرا بسیار غیرطبیعی است و ممکن است در نتیجه تداخل الکترمغناطیسی اتفاق افتاده باشد.

وی تاکید کرد: مسایل ایمنی این نمایش از جمله اجرای برنامه روی آب و تعیین منطقه ورود ممنوع به درستی صورت گرفته، اما نقص فنی صورت گرفته، حاکی از مشکلات زیست محیطی است که صنعت پهپاد باید آنها را برطرف کند.

رابرت ساتون، از شرکت مشاوره پهپاد Mirragin مستقر در سیدنی نیز با بیان اینکه استانداردها برای سیستم‌ها و اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین در استرالیا متفاوت است، گفت: مقررات سخت‌گیرانه‌تر کمک می‌کند تا موارد مشابه در آینده رخ ندهد.

منبع: روزنامه ایج


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه