وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » سفیر استرالیا در ایران: ایران و استرالیا قرابت فرهنگی بالایی دارند

تاریخ انتشار : 1399/04/19 - 8:06

سفیر استرالیا در ایران: ایران و استرالیا قرابت فرهنگی بالایی دارند

صدای استرالیا - سفیر استرالیا در ایران گفت: کشورهای ایران و استرالیا قرابت فرهنگی بالایی دارند و از نظر کمک و حمایت از محرومان و نیازمندان بسیار شبیه به هم عمل می کنند.


صدای استرالیا – سفیر استرالیا در ایران گفت: کشورهای ایران و استرالیا قرابت فرهنگی بالایی دارند و از نظر کمک و حمایت از محرومان و نیازمندان بسیار شبیه به هم عمل می کنند.

لیندال ساکس در دیدار با رییس جمعیت هلال احمر کشورمان که در ساختمان صلح برگزار شد، افزود: کشور ما چه در زمینه حمایت از آسیب دیدگان از بیماری کرونا و چه از نظر حمایت از آسیب دیدگان ناشی از آتش سوزی ها، اقدامات مناسبی داشته است. استرالیا کشور ثروتمندی است اما همدردی و حمایتی که مردم ایران در شبکه های اجتماعی از مردم کشور استرالیا در جریان آتش سوزی های این کشور داشتند برای ما بسیار ارزشمند بود، اینکه مردم کشورهای دیگر به شما در شرایط سخت فکر می کنند، بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: این حمایت ها، در واقع انعکاسی از صمیمیت و گرمی روابط ۵۰ ساله میان دو کشور است. ما ۶۰ هزار استرالیایی ایرانی تبار داریم که این موقعیت در روابط دوستانه دو کشور بسیار موثر بوده و موجب تقویت روابط جمعیت های ملی دو کشور ایران و استرالیا نیز  شده که می توانیم این روابط را توسعه دهیم.

سفیر کشور استرالیا در ایران گفت: درست است که از نظر جغرافیایی میان دو کشور، فاصله زیادی وجود دارد اما بعد مسافت به این معنی نیست که در هنگام نیاز نتوانیم به هم کمک کنیم. کشور استرالیا تجربه زیادی در زمینه آتش سوزی، اطفای حریق و خشکسالی دارد و ما خوشحال می شویم که تجربیات خود را با کشورهای دارای شرایط مشابه، به اشتراک بگذاریم.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش روزافزون همکاری و تبادل تجربیات میان دو کشور و دو جمعیت ملی ایران و استرالیا افزود: به زودی ارتباطات لازم در زمینه گسترش همکاری های موجود، برقرار می شود. بیماری کووید ۱۹ یک همه گیری جهانی است و طبیعتا باید همکاری جهانی برای بازگشت شرایط به زندگی عادی وجود داشته باشد.

کمک صلیب سرخ استرالیا به ایران برای مدیریت بیماری کرونا

سفیر استرالیا در کشور ایران گفت: صلیب سرخ این کشور در فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر بسیار فعال است و این موقعیت را برای مدت طولانی حفظ کرده است. صلیب سرخ استرالیا همچنین تاریخ همکاری بلند مدتی با کشور و جمعیت هلال احمر ایران دارد و استرالیا از اولین کشورهایی بود که با اولویت قرار دادن کمک به کشورهای منطقه آسیا از طریق فدراسیون، به هلال احمر ایران در زمینه مقابله با بیماری کووید ۱۹ کمک کرد.

وی افزود: کشور استرالیا در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ بسیار خوش شانس بوده و تعداد ۹۰ هزار مبتلا و ۱۰۶ نفر جان باخته بر اثر این بیماری، در مقایسه با سایر کشورها رقم پایینی محسوب می شود که حاصل مدیریت صحیح بیماری و همچنین موقعیت جغرافیایی کشور استرالیا بوده است.

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز در این دیدار ضمن درخواست حمایت این کشور برای تامین دستگاه‌های ونتیلاتور مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در ایران، از دریافت ۱۵۵ محموله کمک‌های بشردوستانه برای مقابله با این بیماری و همچنین کمک ۱۳۰ میلیارد تومانی مردم به هلال‌احمر در همین زمینه خبر داد.

وی هدف از این دیدار را استفاده از تجارب دو کشور ایران و استرالیا برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ عنوان کرد و افزود: جمعیت هلال احمر ایران یکی از پنج جمعیت ملی برتر دنیا و از قویترین جمعیت های ملی در منطقه خاورمیانه به حساب می آید. هلال احمر ایران هم در زمینه ارائه خدمات امدادی و هم فعالیت های جوانان و داوطلبان، خدمات شایسته ای ارائه می دهد و بیش از ۲ میلیون داوطلب به عنوان همراهان همیشگی هلال احمر با این جمعیت همکاری دارند. اعضای فعال در بحران شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز در کنار ما بودند و در خدمات مختلفی که هلال احمر در این زمینه ارائه کرد، با ما همکاری کردند.

بازدید ۷۱ میلیونی محتواهای آموزشی هلال‌احمر در شبکه‌های اجتماعی

رییس جمعیت هلال احمر ایران در ادامه با اشاره به اینکه این جمعیت در طول پنج ماه گذشته به عنوان معین دولت در زمینه مقابله با بیماری کووید ۱۹ اقدامات ارزشمندی در کنار وزارت بهداشت ارائه کرده، افزود: از مهمترین اقدامات هلال احمر در حوزه آموزش همگانی مردم؛ تهیه محتواهای آموزشی لازم در خصوص بیماری کرونا بود که این محتواهای آموزشی با به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی، تا کنون بیش از ۷۱ میلیون بازدید کننده داشته است. این اقدام باعث شد مردم با آرامش بیشتری برای مدیریت بیماری کووید ۱۹ تلاش و همکاری داشته باشند.

همتی با بیان اینکه هموطنان ما علیرغم اینکه از تحریم های آمریکا آسیب دیده بودند و کارگاه ها و منابع درآمدی فراوانی به دلیل بیماری کرونا به تعطیلی کشیده شده بود، بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به هلال احمر داشتند و ما از این طریق توانستیم از خانواده های متاثر از بیماری کرونا حمایت کنیم؛ اقدامی که در دنیا بی نظیر بود و باعث شد سریع تر از سایر کشورها این بیماری را مدیریت کنیم. انتظار ما این است که صلیب سرخ استرالیا هم به هلال احمر ایران برای غلبه بر مشکلات ناشی از این بیماری کمک کند.

توزیع ۳۰۰ هزار بسته کمک معیشتی میان متاثران از بیماری کرونا در ۵ ماه گذشته

همتی همچنین به توزیع بسته های کمک معیشتی هلال احمر میان محرومان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا نیز اشاره کرد و گفت: این جمعیت ۳۰۰ هزار بسته کمک معیشتی در دوران شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور و میان محرومانی که هیچ درآمدی نداشتند، توزیع کرد. همچنین برای ۵۰۰ هزار بیمار دچار سرطان و بیماران خاص نیز وسایل حفاظت شخصی تهیه و توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: افراد آسیب دیده از بحران ها و افرادی که وضعیت مالی مناسبی ندارند و همچنین افرادی که تحت پوشش هیچ سازمان و ارگان حمایت کننده ای نیستند، تحت حمایت‌های هلال احمر قرار می گیرند.

تحویل ۱۵۵ محموله کمک‌های بین المللی به هلال‌احمر ایران برای مقابله با کرونا

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در پنج ماه گذشته ۱۵۵ محموله بین المللی شامل ماسک و دیگر تجهیزات حفاظت فردی، در زمینه کنترل بیماری کرونا از دولت ها و مجامع بین المللی به جمعیت هلال احمر ایران تحویل داده شده است که جا دارد از تمام جمعیت های ملی، کمیته بین المللی صلیب سرخ، کشورهای چین، ژاپن و… و. که در زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ از مردم ایران حمایت کردند، تقدیر کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: شیوع بیماری کووید ۱۹ در ایران همزمان با تعطیلات سال نو بود که هلال احمر در خروجی ۱۳ استان، غربالگری مسافران را برعهده گرفت و ۲۱ میلیون ایرانی در قالب ۷.۵ میلیون خودرو با کمک داوطلبان هلال احمر غربالگری شده و در این میان ۱۴ هزار نفر دارای علائم بیماری کرونا، شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شدند.

همتی گفت: جمعیت هلال احمر ایران عضو هیات حاکمه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و تاکنون در زمینه ارائه خدمات بشردوستانه در کنار سایر کشورها، خدمات شایسته ای داشته است.

وی ضمن تقدیر از همکاری و تعامل دو جانبه میان هلال احمر ایران و صلیب سرخ استرالیا در زمینه اقدامات بشردوستانه گفت: آتش سوزی های گسترده ای که در کشور استرالیا رخ داد و خسارات مالی و جانی فراوان حاصل از آن، می طلبد که دو جمعیت ملی ایران و استرالیا در زمینه تغییرات اقلیمی همکاری بیشتری داشته و تجربیات خود را در این حوزه به اشتراک بگذارند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: با وجود اینکه در استرالیا امکانات زیادی برای مهار حریق وجود دارد، این کشور از آتش سوزی های اخیر آسیب زیادی دید اما در کشور ایران امکانات کافی برای اطفای حریق جنگل ها و مراتع وجود ندارد و اگر صلیب سرخ سرخ استرالیا بتواند در این زمینه به هلال احمر ایران کمک کند ما می توانیم عملکرد مناسب تری در عملیات  اطفای حریق و همچنین مقابله با تغییرات اقلیمی که از برنامه های فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر نیز هست، داشته باشیم.

کمک ۴۷۰ هزار فرانکی صلیب سرخ استرالیا به سیل زدگان ایرانی در سال گذشته

همتی گفت: صلیب سرخ استرالیا در سیل فروردین ۹۸ بیش از ۴۷۰ هزار فرانک به جمعیت هلال احمر ایران کمک کرد که این اقدام بشردوستانه قابل تقدیر است. انتظار ما این است با توجه به نیاز کشور ایران به دستگاه های ونتیلاتور برای کمک به بیماران کووید ۱۹، صلیب سرخ استرالیا از راه حل‌های بشردوستانه، امکان تامین وسایل مورد نیاز برای کمک به بیماران ایرانی را فراهم کند.

منبع: ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه