وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » سرگردانی ۳۴ هزار استرالیایی در خارج از مرزها؛ می‌خواهیم برگردیم

تاریخ انتشار : 1400/04/12 - 7:04

سرگردانی ۳۴ هزار استرالیایی در خارج از مرزها؛ می‌خواهیم برگردیم

صدای استرالیا– با تشدید محدودیت‌های مسافرتی به دلیل هراس از شیوع نوعی دلتای کرونا، تعداد استرالیایی‌هایی که می‌توانند به کشور […]

سرگردانی 34 هزار استرالیایی در خارج از مرزها؛ می‌خواهیم برگردیم

صدای استرالیا– با تشدید محدودیت‌های مسافرتی به دلیل هراس از شیوع نوعی دلتای کرونا، تعداد استرالیایی‌هایی که می‌توانند به کشور بازگردند، نصف شده و این مساله بسیاری را سرگردان کرده است.

یکی از این افراد، خانم لندرث است. که خانه‌اش را درآمریکا فروخته تا به همراه همسر و دخترش به استرالیا برگردد. بلیت هواپیما و اقامت و قرنطینه و ویزا برای او ۸۰ هزار دلار تمام شده؛ ولی حالا با محدودیت‌های تازه، ممکن است حتی نتواند سوار هواپیما به مقصد استرالیا شود.

او و خانواده‌اش پس از ۲۰ سال زندگی در آمریکا، و در حالی که همه به طور کامل واکسینه شده‌اند؛ قصد داشتند به استرالیا برگردند تا به والدین مسن، به ویژه پدر خانم لندرث که دچار زوال عقل است، نزدیک‌تر باشند.

وی می‌گوید که اگر بلیت‌های‌شان لغو شود، آنها مجبور خواهند بود تا زمان پرواز بعدی، در هتل بمانند یا اینکه به کل برنامه بازگشت را کنار بگذارند. در حالی که شوهر وی نیز از کار خود استعفا کرده است.

در مجموع ۳۴ هزار استرالیایی به مقامات اعلام کرده‌اند که می‌خواهند به کشور برگردند و تصمیم کاهش تعداد پروازهای بازگشت، مورد انتقاد مدافعان حقوق بشر و استرالیایی‌های سرگردان در خارج از کشور قرار گرفته است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه