وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » ساعت هوشمند اپل راز قتل ادلاید را فاش کرد

تاریخ انتشار : 1397/01/15 - 20:14

ساعت هوشمند اپل راز قتل ادلاید را فاش کرد

صدای استرالیا- پلیس استرالیا اطلاعات یک ساعت هوشمند اپل را به عنوان مدرک در دادگاهی جنایی ارائه داده‌است.

ساعت هوشمند اپل راز قتل آدلاید را فاش کرد

صدای استرالیا– پلیس استرالیا اطلاعات یک ساعت هوشمند اپل را به عنوان مدرک در دادگاهی جنایی ارائه داده‌است.

خانم میرنا نیلسون زمانی که در سال ۲۰۱۶ توسط عروسش به قتل رسید،‌این ساعت را به دست بسته بود. عروس او کارولینا نیلسون متهم به برنامه ریزی حمله به خانه مقتول است. وی پیشتر ادعا کرده‌بود مهاجمانی که وارد خانه میرنا شده‌بودند، دست و پای او را با طناب بسته‌اند.

اکنون داده‌های ثبت شده در ساعت اپل میرنا نشان می‌دهد او بلافاصله پس از رسیدن به خانه‌اش مورد حمله قرار گرفته و ساعت‌ها پیشتر از آنچه عروسش ادعا می‌کند،‌کشته شده‌است.

کارولینا نیلسون به پلیس اعلام کرد مادرشوهرش توسط تعدادی مرد سوار بر خودرو تا در خانه‌اش تعقیب شده‌است. به گفته او مقتول بیرون خانه‌اش برای ۲۰ دقیقه با این افراد بحث و مشاجره کرده است اما هیچ صدایی مربوط به حمله‌ای مرگبار را نشنیده‌است زیرا درون آشپزخانه بوده و در خانه نیز بسته بوده‌است.

او می‌گوید مهاجمان پس از ورود به خانه دست و پای او را بسته‌اند و او پس از خروج مهاجمان از خانه توانسته خود را آزاد کرده و از خانه خارج شود. اما دادستان کارمن ماتئو می‌گوید داده‌های ثبت شده در ساعت اپل مقتول نشان می‌دهد کارولینا نیلسون نقشه حمله به خانه را کشیده‌است.

جسد زن ۵۷ ساله در ۲۶ سپتامبر سال ۲۰۱۶ در اتاق لباسشویی خانه‌اش در ولی ویو ادلاید کشف شد. به گفته ماتئو، اطلاعات ساعت هوشمند مقتول تکه‌ای بنیادین از شواهدی است که نادرستی ادعاهای متهم را اثبات می‌کند. به گفته او حسگرهای این ساعت حرکات بدن و ضربان قلب را کنترل می‌کنند.

ساعت مقتول اطلاعاتی مرتبط با وارد شوک شدن بدن و از دست رفتن هشیاری او را ثبت کرده‌اند به شکلی که پلیس با قطعیت اعلام کرده‌است مقتول در ساعت ۶:۳۸ دقیقه مورد هجوم قرار گرفته و راس ساعت ۶:۴۵ دقیقه به قتل رسیده‌است.

درصورتی که مدارک توسط دادگاه پذیرفته شوند، با ادعای شاهد و متهم کنونی پرونده درباره جروبحث مقتول با مهاجمان در خارج از خانه در تقابل است. به گفته پلیس شاهد ماجرا ساعت ۱۰ عصر از خانه خارج شده‌است و اگر اطلاعات ساعت اپل درست باشد، این یعنی سه ساعت پس از مرگ مقتول. دادگاه دادرسی این پرونده در ماه ژوئن از سر گرفته خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه