وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » زمین‌شناسان هشدار دادند: آدلاید در معرض خطر زلزله ۷٫۲ ریشتری

تاریخ انتشار : 1401/03/21 - 7:09

زمین‌شناسان هشدار دادند: آدلاید در معرض خطر زلزله ۷٫۲ ریشتری

صدای استرالیا- یافته‌های زمین‌شناسان حاکی است که وقوع زمین‌لرزه‌ای شدید به قدرت 7.2 در مقیاس ریشتر، آدلاید را تهدید می‌کند.


صدای استرالیا- یافته‌های زمین‌شناسان حاکی است که وقوع زمین‌لرزه‌ای شدید به قدرت ۷٫۲ در مقیاس ریشتر، آدلاید را تهدید می‌کند.

این یافته‌های زمین‌شناسی بدان معنی است که آدلاید در معرض زلزله‌ای بزرگ‌تر از چیزی است که سال ۲۰۱۱ در کرایست‌چرچ نیوزیلند اتفاق افتاد و ۱۸۵ نفر را به کام مرگ کشاند.

محققان در حال بررسی گسل ویلونگا در ۴۰ کیلومتری جنوب آدلاید به دنبال آثار زمین‌لرزه‌ای باستانی بودند که آسیب‌پذیری تازه‌ای را در این منطقه کشف کردند.

دکتر دن کلارک، زمین‌شناس و کارشناس زمین‌لرزه موسسه علوم زمین استرالیا گفت: ما می‌خواستیم مشخص کنیم که در گذشته چندین زمین‌لرزه در این گسل رخ داده، شدت آنها چقدر بوده و آثار و تبعات آنها برای مردمان امروز آدلاید چیست و محاسبات ما نشان داد که طول ۵۵ کیلومتری این گسل فعال، به طور بالقوه می‌تواند محل بروز زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷۲ ریشتر باشد.

وی افزود: زمین‌لرزه‌ای با این ابعاد نزدیک به ۳۰ برابر انرژی آزاد شده در زمین‌لرزه مخرب کرایست‌چرچ را به همراه خواهد داشت.

در استرالیا هرگز زمین‌لرزه‌ای با این قدرت ثبت نشده است.

کلارک گفت: آدلاید نیز مانند کرایست‌چرچ، دارای بسیاری ساختمان‌های تاریخی و میراث فرهنگی است که در برابر زمین‌لرزه‌های شدید آسیب‌پذیرند.

آدلاید در سال ۱۹۵۴، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵٫۴ ریشتر را تجربه کرد که بر اثر آن، ۳هزار ساختمان آسیب‌ دید و بیش از ۳۰ هزار مورد درخواست بیمه برای مواردی مانند دیوارهای فروریخته، پنجره‌های شکسته و دودکش‌های تخریب شده، ثبت شد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه