وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » زلزله ۵٫۹ ریشتری در آذربایجان شرقی/دستکم سه کشته و ۲۰ مصدوم

تاریخ انتشار : 1398/08/17 - 12:32

زلزله ۵٫۹ ریشتری در آذربایجان شرقی/دستکم سه کشته و ۲۰ مصدوم

صدای استرالیا - زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حوالی ترک از توابع استان آذربایجان شرقی را لرزاند و تاکنون دستکم سه کشته و 20 مصدوم در این خصوص گزارش شده است.


صدای استرالیا – زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حوالی ترک از توابع استان آذربایجان شرقی را لرزاند و تاکنون دستکم سه کشته و ۲۰ مصدوم در این خصوص گزارش شده است.

در ساعت ۰۲:۱۷:۰۳ ثانیه ۱۷/۸/۹۸، زلزله‌ای در عمق دو کیلومتری زمین، طول جغرافیایی: ۴۷.۶۴ درجه و عرض جغرافیایی: ۳۷.۷۶ درجه استان آذربایجان شرقی حوالی ترک را لرزاند.

نزدیک‌ترین شهرها به کانون این زمین‌لرزه،  ترک در ۱۹ کیلومتری (آذربایجان شرقی)، سراب (آذربایجان شرقی) در ۲۲ کیلومتری و ترکمانچای (آذربایجان شرقی) در۲۹ کیلومتری آذربایجان شرقی هستند.

بر اساس اعلام وب‌سایت مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، نزدیکترین مراکز استان‌ها به کانون این زمین‌لرزه، اردبیل در ۷۹ کیلومتری و تبریز در ۱۲۳ کیلومتری کانون زلزله هستند.

سخنگوی اورژانس کشور از افزایش شمار جانباختگان زلزله آذربایجان شرقی به سه تن خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: گزارش‌های دریافتی از عوامل اورژانس مستقر در مناطق زلزله‌زده حاکی از این است که تا به این لحظه متاسفانه سه تن در زلزله استان آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور افزود: همچنین ۲۰ نفر نیز در پی این زلزله دچار مصدومیت شدند که خدمات درمانی به آنان ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه