وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » زلزله دوباره کرمانشاه را لرزاند؛ صدها نفر مصدوم شده‌اند

تاریخ انتشار : 1397/09/05 - 10:09

زلزله دوباره کرمانشاه را لرزاند؛ صدها نفر مصدوم شده‌اند

صدای استرالیا - زلزله شدیدی مناطق غربی ایران از جمله کرمانشاه را لرزانده است. مرکز لرزه نگاری ایران بزرگی این زمین لرزه را ۶.۴ و مرکز آن را هفده کیلومتری سرپل ذهاب و هجده کیلومتری قصرشیرین و عمق آن را هفت کیلومتر اعلام کرده است.

زلزله دوباره کرمانشاه را لرزاند؛ صدها نفر مصدوم شده‌اند

صدای استرالیا – زلزله شدیدی مناطق غربی ایران از جمله کرمانشاه را لرزانده است. مرکز لرزه نگاری ایران بزرگی این زمین لرزه را ۶.۴ و مرکز آن را هفده کیلومتری سرپل ذهاب و هجده کیلومتری قصرشیرین و عمق آن را هفت کیلومتر اعلام کرده است.

این زمین لرزه در بیشترهای شهرهای استان‌های کرمانشاه، ایلام و لرستان و همچنین شهرهای تبریز، ارومیه و بغداد، پایتخت عراق، احساس شده و موجب وحشت ساکنان این مناطق شده است.

پس از زلزله، چهار پس لرزه در سرپل ذهاب و حوالی قصرشیرین در مرز ایران و عراق رخ داده که بزرگی آنها بین ۵.٢ و چهار گزارش شده است. پس لرزه‌ها همچنان ادامه دارند.

برخی از گزارش‌ها حاکی از حضور مردم در خیابان‌ها از ترس پس لرزه‌ها است.

به گفته سخنگوی ارتش ایران، یگان‌های نیروی زمینی ارتش مستقر در منطقه در شهرهای قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و روستاهای اطراف مستقر شده و برقراری امنیت را به عهده گرفته‌اند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم دستور داده تمام نهادهای امدادرسان به حالت آماده‌باش درآمده و به منطقه اعزام شوند و استان‌های همجوار هم امکانات خود را برای کمک‌رسانی به کار گیرند.

آماری که مقامات از مجروحان ارائه می‌کنند مرتب در حال افزایش است اما بنا بر آخرین گزارش‌ها، به گفته پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس ایران، حدود ۴۰۰ نفر در شهرهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب، روانسر و کرمانشاه به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

آقای کولیوند به تلویزیون دولتی ایران گفت هیچ‌یک از مصدومیت‌ها به علت ریزش آوار نبوده بلکه در حین فرار ایجاد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر اورژانس کشور آمار مصدومان زلزله کرمانشاه را ۵۵۳ نفر اعلام کرده است.

ساعتی پیش هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به تلویزیون دولتی ایران گفت برق شهر قصرشیرین وصل شده اما برق یک بخش‌ از شهر سرپل‌ذهاب قطع است. ارتباط موبایل هم در برخی مناطق ایلام قطع شده است.

استاندار کرمانشاه همچنین فردا تمام مدارس و دانشگاه‌های استان را تعطیل اعلام کرد.

یکسال پیش پیش نیز در همین زمان، زلزله شدیدی همین منطقه را تکان داد.

زلزله سال پیش کرمانشاه در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه یکشنبه شب ۲۱ آبان ماه در ۳۰ کیلومتری شمال غرب سرپل ذهاب و ۳۲ کیلومتری جنوب غرب حلبچه رخ داد. آن زمین لرزه بیش از ۴۰۰ کشته و ۷۰۰۰ زخمی به جا گذاشت.

منبع: بی بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه