وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » ریشه‌کن شدن شیوع کرونا در نیوزلند

تاریخ انتشار : 1399/02/09 - 13:00

ریشه‌کن شدن شیوع کرونا در نیوزلند

صدای استرالیا - جسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند می‌گوید انتقال فرد به فرد و گسترش اجتماعی ویروس جدید کرونا در کشورش در حال حاضر متوقف شده است. نیوزیلند یکی از موفق‌ترین کشورها در مقابله با کرونا بوده و اکنون در حال لغو محدودیت‌های ناشی از این همه گیری است.


صدای استرالیا – جسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند می‌گوید انتقال فرد به فرد و گسترش اجتماعی ویروس جدید کرونا در کشورش در حال حاضر متوقف شده است. نیوزیلند یکی از موفق‌ترین کشورها در مقابله با کرونا بوده و اکنون در حال لغو محدودیت‌های ناشی از این همه گیری است.

نیوزیلند که برای چند روز است تعداد تازه مبتلایان را زیر ۱۰ نفر اعلام کرده و حتی روز یکشنبه گذشته تنها یک مورد جدید ابتلا به این ویروس را گزارش کرده، به گفته خانم آردرن کرونا را «در حال حاضر ریشه کن» کرده است.

با وجود این، مقام‌ها هشدار داده‌اند که چنین موفقیتی نباید موجب اهمال و نادیده گرفتن ملاحظات پیش‌گیرنده شود چرا که ممکن است هنوز موارد جدید ابتلا شناسایی و یا از طریق مسافرت روی دهد.

خانم آردرن که طی دو هفته گذشته بسیاری او را یکی از موفق‌ترین رهبران جهان در مقابله با کرونا خوانده‌اند، این اظهارات را تنها ساعاتی پیش از لغو محدودیت‌ها ایراد کرد. نیوزیلند یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قرنطینه‌ها را به اجرا گذاشته بود و به نظر می‌رسد اکنون به استقبال نتایج مثبت آن می‌رود.

از روز سه‌شنبه، ۲۸ آوریل، برخی از کسب وکارهای غیرضروری و خدمات آموزشی و بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

با وجود این، هنوز از بخش بزرگی از مردم این کشور خواسته شده که در خانه بمانند و تعاملات اجتماعی خود را از سر نگیرند.

جسیندا آردرن روز دوشنبه، ۲۷ آوریل، گفت: «ما اکنون به فعالیت های اقتصادی اجازه بازگشایی می دهیم اما زندگی اجتماعی ما همچنان محدود خواهد ماند.»

نیوزیلند از زمان آغاز همه‌گیری کرونا کمتر از ۱۵۰۰ مرگ ناشی از کووید۱۹ و مشکوک به این بیماری که ناشی از ابتلا به ویروس جدید کرونا است گزارش کرده است.

منبع: بی بی سی فارسی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه