وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » رکورد شکنی نرخ بیکاری در استرالیا

تاریخ انتشار : 1399/04/28 - 7:56

رکورد شکنی نرخ بیکاری در استرالیا

صدای استرالیا - نرخ بيكاري در استراليا در ماه ژوئن باوجود افزوده شدن 210 هزار شغل جدید، با روندی افزایشی به 7.4 درصد رسید.


صدای استرالیا – نرخ بیکاری در استرالیا در ماه ژوئن باوجود افزوده شدن ۲۱۰ هزار شغل جدید، با روندی افزایشی به ۷٫۴ درصد رسید که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در استرالیا از نوامبر سال ۱۹۹۸ تاکنون بوده است.

براساس گزارش مرکز آمار استرالیا، در این ماه آمار افراد بیکار با افزایشی ۶۹ هزار و ۳۰۰ نفری به ۹۹۲ هزار و ۳۰۰ نفر رسید. این به آن معنی است که نرخ بیکاری از ۷٫۱ درصد ماه می به ۷٫۴ درصد در ماه ژوئن رسیده است و این بالاترین نرخ بیکاری استرالیا از نوامبر ۱۹۹۸ تا به امروز بوده است.

افزایش ۲۱۰ هزار و ۸۰۰ نفری به میزان اشتغال تحت تاثیر افزایش آمار اشتغال پاره‌وقت بوده‌ است. در مجموع آمار اشتغال در استرالیا به ۱۲ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

نرخ اشتغال تمام وقت با کاهشی ۳۸ هزار و ۱۰۰ نفری به هشت میلیون و ۴۸۹ هزار  ۱۰۰ نفر رسید و تعداد موارد اشتغال پاره وقت با افزایشی ۲۴۹ هزار نفری به سه میلیون و ۸۳۹ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است. همچنین به گفته کارشناسان کاهش محدودیت‌های کرونایی در ماه ژوئن ۲۸۰ هزار نفر را به نیروهای آماده به اشتغال افزود. به گفته اسکات موریسون، بازگشت محدودیت‌ها به ویکتوریا می‌تواند آمار بیکاری ماه جولای را وخیم‌تر سازد. همچنین گفته می‌شود اجرای برنامه حمایت از مشاغل مانع از تشخیص آمار حقیقی بیکاری خواهد شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه