وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024
» اجتماعی » رکورد شکنی در استرالیا؛ فردی از سر و صدای هواپیماها ۲۱ هزار بار شکایت کرد!

تاریخ انتشار : 1403/02/15 - 9:52

رکورد شکنی در استرالیا؛ فردی از سر و صدای هواپیماها ۲۱ هزار بار شکایت کرد!

صدای استرالیا- گزارش شده فردی از ساکنان پرث در سال گذشته بیش از 21 هزار بار به خاطر سر و صدای ناشی از پرواز هواپیماها از بالای خانه‌‌‌اش شکایت کرده است که تقریباً نیمی از شکایات در استرالیا را تشکیل می‌دهد!


صدای استرالیا- گزارش شده فردی از ساکنان پرث در سال گذشته بیش از ۲۱ هزار بار به خاطر سر و صدای ناشی از پرواز هواپیماها از بالای خانه‌‌‌اش شکایت کرده است که تقریباً نیمی از شکایات در استرالیا را تشکیل می‌دهد!

سوابق پربار این شاکی ناشناس در اعداد و ارقام ارائه شده در یک تحقیق سنا در مورد تأثیر سر و صدای هواپیما‌ها بر شهرها و مراکز مدنی فاش شده است.

داده‌ها نشان می‌دهد تعداد افرادی که از سر و صدای هواپیما شکایت می‌کنند در واقع از سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است، اما تعداد شکایات تقریباً سه برابر شده است زیرا شکایت کنندگان به طور مکرر این کار را انجام می‌دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد شکایات در سال ۲۰۲۳ دو برابر شده و به ۵۱ هزار و ۵۸۹ مورد رسیده است.

با این حال، بیش از ۳۰ هزار مورد از این موارد فقط توسط پنج نفر، به رهبری شاکی اهل پرث که ۲۱ هزار و ۷۱۶ بار شکایت کرده، صورت گرفته است؛ یعنی به طور متوسط  ۶۰ شکایت در روز.

بیشترین شکایت بعدی توسط فردی در بریزبن با ۴۰۷۱ شکایت است.

سیستم‌های نظارتی داده‌های مربوط به سر و صدای مسیر‌های پرواز را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته از فرودگاه‌های پرث، بریزبن، کایرنز، کانبرا، گلد کوست، سیدنی و ملبورن جمع‌آوری می‌کنند.

مسئولیت تلاش برای به حداقل رساندن سر و صدا بر دوش فرودگاه‌ها و خطوط هوایی است، اولی ملزم به استفاده از هواپیماهایی است که استانداردهای نویز را رعایت می‌کنند و دومی موظف است با جوامع محلی در مورد چگونگی کاهش اختلال در تعامل باشد.

تعداد پروازهای داخل و خارج از پرث بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ تقریباً دو برابر شد و از ۸۶ هزار و ۶۶۴  به ۱۵۱ هزار و ۳۳۱ پرواز رسیده است.

منبع: پایگاه خبری پرت ناو


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه