وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » رکورد جهانی که تسلا در فرودگاه ملبورن شکست + فیلم

تاریخ انتشار : 1397/02/26 - 15:26

رکورد جهانی که تسلا در فرودگاه ملبورن شکست + فیلم

صدای استرالیا – شرکت تسلا در فرودگاه ملبورن رکورد جدیدی را در کتاب رکوردهای جهانی گینس به نام خود ثبت کرد.

رکورد جهانی که تسلا در فرودگاه ملبورن شکست

صدای استرالیا – شرکت تسلا در فرودگاه ملبورن رکورد جدیدی را در کتاب رکوردهای جهانی گینس به نام خود ثبت کرد.

این خودروساز آمریکایی با استفاده از یک تسلا مدل X توانست عنوان سنگین‌ترین یدک‌کشی دنیا با یک خودروی الکتریکی مسافری را به نام خود ثبت نماید. این شاسی‌بلند الکتریکی توانسته یک فروند بوئینگ ۷۸۷-۹ دریم لاینر را در مسافت ۳۰۰ متری بکشد.

این رکورد موفق در ملبورن استرالیا ثبت شده و توسط رکوردهای جهانی گینس نیز به رسمیت شناخته شده است.

بوئینگ یاد شده که در تملک شرکت کانتاس قرار دارد وزن ۱۳۰ تنی داشته و دارای حداقل سوخت موردنیاز بوده اما با این حال بازهم وزن آن از ظرفیت یدک‌کشی رسمی ۲٫۵ تنی تسلا مدل X بسیار بیشتر است.

شرکت کانتاس درباره این رکوردشکنی گفته است: هرگز یک هواپیمای مسافری برای یدک کشی به یک خودروی الکتریکی متصل نشده است، خب حداقل تا به امروز که این‌گونه بوده است! تسلا مدل X P100D در فرودگاه ملبورن توانسته قدرت فوق‌العاده یک خودروی الکتریکی را به نمایش بگذارد و به مصاف جدیدترین ستاره ناوگان Qantas یعنی بوئینگ ۷۸۷-۹ دریم لاینر برود.

رکورد جهانی که تسلا در فرودگاه ملبورن شکست

البته این شرکت تنها برای شوخی و خنده بوئینگ را با تسلا مدل X مقایسه کرده است. ۷۸۷-۹ دریم لاینر دارای ۲۳۶ صندلی است اما تسلا می‌تواند بین ۵ تا ۷ نفره را حمل نماید. بوئینگ محدوده حرکتی کلی ۱۴۵۰۰ کیلومتری دارد درحالی‌که محصول قدبلند تسلا در هر بار شارژ برد ۵۶۵ کیلومتری خواهد داشت.

این اولین باری نیست که کمپانی ایلان ماسک به استرالیا می‌رود زیرا دو سال قبل هم تسلا و Qantas یک مسابقه درگ بین مدل S P90D و بوئینگ ۷۳۷ ترتیب داده بودند. این مسابقه کوتاه نشان دهنده همکاری بین دو کمپانی بوده است.

ویدئوی این رکورد شکنی را می توانید در زیر تماشا کنید:


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه