وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » روش‌های جدید کلاهبرداری، اسکمرها ۳٫۱ میلیارد دلار از استرالیایی‌ها دزدیدند 

تاریخ انتشار : 1402/01/29 - 7:16

روش‌های جدید کلاهبرداری، اسکمرها ۳٫۱ میلیارد دلار از استرالیایی‌ها دزدیدند 

صدای استرالیا– بنا بر اعلام سازمان نظارت بر مصرف‌کنندگان، سال گذشته کلاهبرداران بیش از ۳٫۱ میلیارد دلار از استرالیایی‌ها کلاهبرداری […]

روش‌های جدید کلاهبرداری، اسکمرها 3.1 میلیارد دلار از استرالیایی‌ها دزدیدند 

صدای استرالیا– بنا بر اعلام سازمان نظارت بر مصرف‌کنندگان، سال گذشته کلاهبرداران بیش از ۳٫۱ میلیارد دلار از استرالیایی‌ها کلاهبرداری کرده‌اند و این مجرمان از روش‌های نگران کننده جدیدی استفاده می‌کنند.

این رقم که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایشی ۸۰ درصدی نشان می‌دهد، یکی از یافته‌های کلیدی گزارش کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیاست که منتشر شد.

طبق گزارش  Targeting Scamsاین کمیسیون، کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری بیشترین ضرر مالی را به همراه داشته و مجموعاً ۱٫۵ میلیارد دلار به استرالیایی‌ها ضرر زده است. پس از آن کلاهبرداری دسترسی از راه دور با ۲۲۹ میلیون دلار قرار دارد و کلاهبرداری با تغییر مسیر پرداخت نیز موجب خسارت ۲۲۴ میلیون دلاری شده است.

این اطلاعات بر اساس گزارش‌هایی است که نهاد گزارشگر کلاهبرداری Scamwatch، نهاد ReportCyber، نهاد غیرانتفاعی تبادل اطلاعات جرایم مالی، IDCARE و سایر نهادهای دولتی به کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده اعلام کرده‌‌اند.

نهاد Scamwatch در سال گذشته ۲۳۹۲۳۷ گزارش کلاهبرداری دریافت کرد که نسبت به تعداد گزارش‌های دریافتی در سال ۲۰۲۱ کاهش ۱۶٫۵ درصدی نشان می‌دهد.

اما، خسارت مالی گزارش شده به Scamwatch در سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۶۹ میلیون دلار بوده که در مقایسه با خسارت گزارش شده در سال قبل، ۷۶ درصد افزایش داشته است.

علیرغم گزارش‌های کمتر به Scamwatch، خسارت‌های هر قربانی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و به طور متوسط  به حدود ۲۰ هزار دلار رسیده است.

کاتریونا لو، معاون کمیسیون رقابت با بیان اینکه صدمات ناشی از کلاهبرداری، فراتر از زیان مالی است و موجب مشکلات روحی قربانیان و خانواده آنها می‌شود، گفت: از آنجایی که روش‌های کلاهبرداران پیچیده‌تر شده است، یک واکنش هماهنگ بین دولت، مجریان قانون و بخش خصوصی برای مبارزه موثرتر با کلاهبرداری ضروری است.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده همچنین هشدار داده که  کلاهبرداران در حال استفاده از روش‌های نگران‌کننده جدیدی هستند که شناسایی جرایم را سخت‌تر می‌کند.

از جمله این روش‌ها، این است که کلاهبرداران به جعل شماره‌های تلفن، آدرس ایمیل و وب‌سایت‌های قانونی و رسمی می‌پردازند. همچنین تعداد کلاهبرداری از طریق‌ پیام‌های متنی که در ادامه مکالمات رسمی ظاهر می‌شوند و به نظر واقعی می‌رسند، بسیار افزایش یافته است.

لو گفت: در سال گذشته، زیان‌های گزارش‌شده ناشی از کلاهبرداری‌های فیشینگ به شدت افزایش یافته است. از جمله کلاهبرداری‌های موسوم به «Hi Mum» و کلاهبرداری‌های متنی Toll/Linkt با افزایش ۴۶۹ درصدی به ۲۴٫۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

استرالیایی‌های آسیب‌پذیر و افرادی که در شرایط سخت قرار دارند، ، از جمله افرادی هستند که بیشترین خسارت را از این کلاهبرداری‌ها متحمل شده‌اند.

کلاهبرداری از افراد دارای معلولیت ۳۳٫۷ میلیون دلار گزارش شده که ۷۱ درصد نسبت به سال ماقبل افزایش نشان می‌دهد.

بومیان استرالیا نیز زیان ۵٫۱ میلیون دلاری را گزارش کرده‌اند که در مقایسه با سال ماقبل ۵ درصد افزایش داشته است.

افراد از جوامع مختلف فرهنگی و زبانی نیز ۱۱۴۱۸ گزارش کلاهبرداری کرده‌اند که منجر به زیان ۵۶ میلیون دلاری آنها شده و ۳۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.

بنا به گفته کمیسیون رقابت، افشای گسترده داده‌ها در سال گذشته، استرالیایی‌ها را در مقابل اقسام کلاهبرداری آسیب‌پذیرتر کرده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه