وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » رشد چشمگیر جمعیت در استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/11/28 - 11:38

رشد چشمگیر جمعیت در استرالیا

صدای استرالیا- در حالیکه میانگین رشد جمعیت در استرالیا 1.5 درصد است اما در برخی شهرها و مناطق این رقم دو برابر میانگین ملی بوده است.


صدای استرالیا- در حالیکه میانگین رشد جمعیت در استرالیا ۱٫۵ درصد است اما در برخی شهرها و مناطق این رقم دو برابر میانگین ملی بوده است.

با توجه به افزایش تعداد دانشجویان خارجی حاضر در استرالیا، رشد جمعیت در شهرهای بزرگ استرالیا بیش از دو برابر میانگین ملی این کشور بوده و این در حالی است که نرخ رشد جمعیت استرالیا دو برابر میانگین نرخ رشد کشورهای ثروتمند جهان است.

دلیل بالا بودن نرخ رشد جمعیت در استرالیا در مقایسه با کشورهای توسعه یافته میزان بالای ورود مهاجر به این کشور است.

در طول سال مالی گذشته نرخ رشد جمعیت استرالیا ۱٫۵ درصد بوده اما در برخی از مناطق ملبورن، سیدنی و جنوب کوئینزلند نرخ رشد جمعیت بیشتر از میزان اعلام شده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی CommSec و اداره آمار استرالیا، نرخ رشد جمعیت در مناطق مرکزی شهر ملبورن در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳٫۵ درصد بیشتر از ۲۰۱۸ بوده است.

علاوه بر این پایتخت ویکتوریا یعنی همان ملبورن محل سکونت تعداد زیادی از دانشجویان خارجی محسوب می شود بطوریکه ۳۵٫۳ درصد از دانشجویان خارجی حاضر در استرالیا در ویکتوریا حضور دارند.

فقط در سال گذشته تعداد افراد خارجی دارای ویزای دانشجویی در استرالیا با ۸٫۸ درصد رشد به ۷۵۴ هزار و ۶۵۶ نفر رسید.

رایان فلسمن، از اقتصاددانان ارشد کام سک، می گوید: جذابیت ملبورن برای دانشجویان خارجی کمک کرده تا این شهر بیشترین رشد را در استرالیا داشته باشد. ملبورن یک مرکز آموزشی است. آنچه که در این شهر می بینیم تعداد زیاد دانشجویان خارجی است که در حال تحصیل در این شهر هستند و مطمئنا این افراد به جمعیت استرالیا اضافه می شوند.

یادآور می شود که نرخ رشد جمعیت در ویکتوریا بیشترین میزان رشد در کل استرالیا است.

علاوه بر مناطق مرکزی، قسمت های بیرونی شهر ملبورن نیز جزو مناطقی محسوب می شوند که بیشترین میزان رشد را دارند بطوریکه نرخ رشد جمعیت در شمال غربی شهر ۳٫۳ درصد و در جنوب شرقی ۳ درصد است.

در دهه گذشته مناطق غربی ملبورن بیشترین میزان افزایش جمعیت را داشته بطوریکه نرخ رشد جمعیت در این مناطق ۳٫۷ درصد بوده در حالی که در مناطق مرکزی شهر نرخ رشد ۳٫۰۵ درصد بوده است.

در کنار این موارد، در میان شهرهای استرالیا ملبورن بیشترین افزایش قیمت را در بخش مسکن داشته بطوریکه تا ژانویه ۲۰۲۰ قیمت مسکن در مناطق مرکزی شرق ۱۶٫۲ درصد رشد داشته است. برهمین اساس در بخش هایی از ملبورن  و در مناطق نزدیک به مرکز قیمت میانگین خانه و آپارتمان ۱٫۱۷۹ میلیون دلار است.

البته این فقط ملبورن نیست که با افزایش زیاد جمعیت مواجه است. بخش هایی از خلیج مورتون در نزدیکی بریزبن شامل سندگیت در دهه گذشته با نرخ رشد جمعیت ۳٫۲ درصدی مواجه بوده اند.

در داخل سیدنی و در بخش های جنوبی آن حدفاصل ردفرن تا سنت جرج، با توجه به رشد تراکم در نزدیکی مراکز تجاری، نرخ رشد جمعیت ۲٫۹ درصدی وجود داشته است. در ایپسویچ و جنوب غربی بریزبن که قیمت مسکن در آنها ارزان تر است تقریبا همین نرخ رشد جمیعت وجود داشته است.

برهمین اساس تمکن مالی برای خرید خانه بویژه برای خانه اولی ها و افرادی که از خارج به استرالیا آمده اند در این مناطق فراهم است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه