وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » رشد قابل توجه قیمت برق؛ جزئیات کمک هزینه زندگی به تفکیک ایالت‌ها

تاریخ انتشار : 1401/03/06 - 6:28

رشد قابل توجه قیمت برق؛ جزئیات کمک هزینه زندگی به تفکیک ایالت‌ها

صدای استرالیا- با تداوم رشد هزینه‌های زندگی، دولت‌های ایالتی در استرالیا، قصد دارند که تخفیف‌هایی روی قبوض انرژی شهروندان اعمال کنند.


صدای استرالیا- با تداوم رشد هزینه‌های زندگی، دولت‌های ایالتی در استرالیا، قصد دارند که تخفیف‌هایی روی قبوض انرژی شهروندان اعمال کنند.

ساکنین ایالات نیوساوت‌ولز، کوئینزلند، ویکتوریا، استرالیای جنوبی و استرالیا غربی به زودی کمک‌هزینه‌هایی را در قالب تخفیف روی قبوض انرژی خود دریافت خواهند کرد.

این تخفیف‌ها پس از آن ارایه می‌شود که رگولاتوری انرژی استرالیا اعلام کرد که از روز اول جولای و به دلیل شرایط جهانی از جمله تهاجم روسیه به اوکراین و رویدادهای آب‌وهوایی، استرالیایی‌ها شاهد رشد قابل توجه قبوض برق خواهند بود.

در ادامه به کمک‌هزینه‌هایی که هر کدام از دولت‌های ایالتی اعلام کرده‌اند، می‌پردازیم.

نیوساوت‌ولز

مت کین، خزانه‌دار و وزیر انرژی نیوساوت‌ولز دیروز اعلام کرد:خانوارهایی که برای پرداخت قبوض انرژی خود با دشواری مواجه شده‌اند، از هفته آینده به یارانه‌ای تا سقف ۱۶۰۰ دلار در سال دسترسی پیدا می‌کنند.

به مشتریان واجد شرایط، دو بار در سال ۴۰۰ دلار کمک هزینه برای برق و ۴۰۰ دلار نیز برای قبض گازشان پرداخت می‌شود.

این یارانه، بخشی از برنامه کمک پراخت صورت‌حساب‌های انرژی است که قرار است به حدود ۴۹ هزار خانواده نیوساوت‌ولز که دچار مشکلات مالی در پرداخت هزینه‌های انرژی خود شده‌اند، پرداخت شود.

شهروندان نیوساوت‌ولز با مراجعه به این آدرس (https://www.service.nsw.gov.au/campaign/savings-finder) می‌توانند بررسی کنند که واجد شرایط دریافت این یارانه هستند یا نه.

کوئینزلند

تعرفه‌های برق در کوئینزلند بالاترین میزان در کل کشور است؛ اما تمامی خانوارهای کوئینزلندی تخفیف ۱۷۵ دلاری روی قبوض انرژی خود دریافت می‌کنند.

رگولاتوری انرژی استرالیا گزارش داده که قیمت‌ برق در این ایالت بین ماه‌های مارس و می، با ۶۰ درصد افزایش به ۲۸۳ دلار به ازای هر مگاوات رسیده و به این ترتیب، قبض برق مصرفی مشترکان مسکونی، حدود ۱۲٫۶ درصد بالا خواهد رفت.

اما به گفته نخست‌وزیر پالاشوک، تخفیف ۱۷۵ دلاری روی قبض انرژی بعدی خانواده‌ها اعمال خواهد شد.

به گفته دیک کامرون، وزیر خزانه‌داری کوئینزلند، این تخفیف هزینه‌ای ۵۸۵ میلیون دلاری برای دولت ایجاد می‌کند و در بودجه ماه آینده لحاظ خواهد شد.

ویکتوریا

همچنین تمامی خانوارهای ویکتوریایی نیز می‌توانند یک کمک هزینه ۲۵۰ دلاری دریافت کنند.

پرداخت این کمک هزینه از اول جولای آغاز می‌شود و اهالی ویکتوریا به منظور دریافت این مبلغ، در وب سایت مقایسه قیمت انرژی (https://www.service.nsw.gov.au/campaign/savings-finder) ثبت نام کنند.

این کمک هزینه ۲۵۰ دلاری که «یاداش ذخیره انرژی» نام دارد، در ابتدا برای کمک به خانواده‌های آسیب دیده در دوران همه‌گیری کرونا طراحی شده بود؛ اما اکنون به تمامی خانوارهای ویکتوریا تعمیم یافته است.

این پرداخت‌ها تا ۳۰ ژوئن سال آینده در دسترس خواهد بود و ۲۵۰ میلیون دلار منابع بودجه‌ای صرف آن خواهد شد.

استرالیای جنوبی

خانوارهایی در استرالیای جنوبی که برای پرداخت هزینه‌های انرژی خود دچار مشکل هستند، تا ۲۳۳٫۶۰ دلار کمک هزینه دریافت خواهند کرد.

دولت استرالیای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمک هزینه سالانه برای سال مالی ۲۲/۲۰۲۱ به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود و برای هزینه‌های انرژی، شامل سوخت مورد نیاز برای تولید انرژی می‌شود.

استرالیای غربی

بیش از یک میلیون نفر در استرالیای غربی، اعتباری ۴۰۰ دلاری برای پرداخت هزینه‌های انرژی دریافت خواهند کرد.

حدود ۴۵۰ میلیون دلار بودجه به منظور اعطای این اعتبار درنظر گرفته شده که از مازاد بودجه عملیاتی ۷ میلیارد دلاری تامین خواهد شد.

سال ۲۰۲۰ و پیش از پیروزی حزب کارگر در انتخابات این ایالت نیز، دولت استرالیای غربی اعتباری ۶۰۰ دلاری به قبوض برق اختصاص داده بود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه