وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » رزمایش مشترک آمریکا، استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی

تاریخ انتشار : 1400/04/15 - 6:16

رزمایش مشترک آمریکا، استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی

صدای استرالیا– رسانه های کره‌جنوبی از آغاز رزمایش مشترک نیروی دریایی چهار کشور کره‌جنوبی، ایالات متحده، ژاپن و استرالیا در […]

رزمایش مشترک آمریکا، استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی

صدای استرالیا– رسانه های کره‌جنوبی از آغاز رزمایش مشترک نیروی دریایی چهار کشور کره‌جنوبی، ایالات متحده، ژاپن و استرالیا در اقیانوس آرام خبر دادند.

این رزمایش مشترک که از سواحل شرقی استرالیا آغاز شده و تا اقیانوس آرام ادامه دارد به مدت ۶ روز و تا روز شنبه در جریان است.

تقویت مهارت های عملیاتی و همکاری از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش عنوان شده است. اگرچه برخی کارشناسان معتقدند مقابله با توان دریایی چین از اهداف اصلی و پنهانی این رزمایش است.

نیروی دریایی کره جنوبی ناوشکن چهار هزار و ۴۰۰ تنی «وانگ گئون» را به این رزمایش اعزام کرده است. این ناوشکن ۲۰۰ خدمه دارد و در عملیات های ضد زیردریایی و نبرد شبیه سازی شده، شرکت می کند.

یک مقام نیروی دریایی ارتش کره جنوبی گفت: ما از سال ۲۰۱۹ در این رزمایش شرکت کرده ایم تا قابلیت های عملیات ترکیبی را افزایش داده و از ظرفیت همکاری ها اطمینان حاصل کنیم.

برخی کارشناسان می گویند هدف این رزمایش قدرت‌نمایی برای چین است اما نیروی دریایی ارتش کره جنوبی اعلام کرده هدف این رزمایش کشور خاصی نیست.

مقامات کره جنوبی همچنین اعلام کردند قصد دارند اواخر این ماه در رزمایش گسترده تری که در آن آمریکا، استرالیا، انگلیس، ژاپن، کانادا و نیوزیلند حضور دارند شرکت کنند.

چین و کره شمالی تا کنون به این رزمایش واکنش نشان نداده اند.

منبع: ایرنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه