وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » راهکارهایی بری کاهش ۵۰ درصدی هزینه برق

تاریخ انتشار : 1398/09/06 - 13:20

راهکارهایی بری کاهش ۵۰ درصدی هزینه برق

صدای استرالیا - آیا می‌دانستید با اقدامات ساده‌ای همچون تغییر نوع لامپ‌های موجود در منزل می‌توانید هزینه قبض‌های برق خود را تا 50 درصد کاهش بدهید.


صدای استرالیا – آیا می‌دانستید با اقدامات ساده‌ای همچون تغییر نوع لامپ‌های موجود در منزل می‌توانید هزینه برق خود را تا ۵۰ درصد کاهش بدهید.

گروه حمایت از مصرف کننده چویس (CHOICE ) راهکارهای ساده‌ای را برای کاهش هزینه برق مصرفی در منازل ارائه کرده که این موارد عباتند از:

استفاده از پنکه دستی

پنکه‌های قابل حملی که با انرژی کم کار می‌کنند غالبا گزینه‌ای مناسب برای خنک کردن محیط در روزهای گرم تابستان محسوب می‌شوند.

این پنکه‌ها ارزان هستند و بر اساس محاسبه چویس اگر شما در طول تابستان صبح تا شب این پنکه‌ها را روشن نگه دارید  فقط ۳۰ دلار متحمل هزینه می‌شوید.

سایه درست کنید

اگر در فصل تابستان خانه شما در معرض تابش مستقیم نور خورشید است می‌توانید با ایجاد سایه مصنوعی و استفاده از مواردی همچون پرده دمای خانه خود را تا چند درجه پائین بیاورید.

استفاده از پرده‌های مناسب برای فصل‌های مختلف می‌تواند در تابستان موجب خنک ماندن منزل و در زمستان موجب گرم شدن خانه شود.

درجه کولر را کم کنید

بالا بردن درجه کولر شاید موجب خنک شدن دمای خانه شود اما این کار هم موجب وارد آمدن آسیب به کولر شده و هم هزینه برق را افزایش می‌دهد.

دمای کولرها باید بین ۸ درجه کمتر از دمای بیرون تنظیم شود چون در غیر اینصورت به ازای هر یک درجه خنک تر شدن بطور معمول ۱۰ درصد به هزینه برق شما اضافه می‌شود.

با سرویس مرتبط کولر و تعویض به موقع فیلترهای آن، از عملکرد مناسب آن مطمئن شوید.

تغییر رنگ

رنگ‌های تیره موجب جذب گرمای خورشید شده و خانه را گرمتر می‌کنند بنابریان در دکوراسیون بعدی می‌توانید رنگ دیوارها را تغییر دهید.

رنگ کردن دیوارهای بیرونی و استفاده از رنگ روشن و سفید برای این کار در فصل تابستان، خانه شما را اندکی خنک تر کرده و پوشاندن پنجره‌ها نیز موجب کاهش دمای داخل منزل می‌گردد.

این کار (پوشایندن پنجره ها) در فصل زمستان نیز موجب می‌شود که گرمای داخل منزل در داخل خانه محفوظ بماند.

عایق کاری

عایق کردن مسیرهای هوا، هم در تامین نور داخل منزل تاثیر گذار است و هم در فصل تابستان موجب خنک ماندن محیط خانه می‌شود. در زمستان نیز وجود عایق موجب می شود تا گرمای منزل هدر نرود. شما عایق کردن را می‌توانید از سقف منزل آغاز کنید.

تعویض لامپ ها

در حالیکه به نظر می‌رسد خاموش کردن لامپ‌ها روشی تاثیر گذار در کاهش هزینه‌های برق باشد اما شما می‌توانید با تعویض لامپ‌های فعلی با لامپ‌های LED تغییر محسوس را در هزینه برق خود مشاهده کنید.

ماشین‌های ظرف شویی را شب‌ها روشن کنید

ارزان ترین زمان ممکن برای روشن کردن ماشین ظرف شویی و یا دیگر وسایلی که برق زیاد مصرف می‌کنند، زمانی است که جزو ساعات اوج مصرف نباشد.

استفاده از وسایل پرمصرف در ساعت‌هایی که جزو ساعات اوج مصرف نیست، هزینه برق را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

اغلب وسایل برقی آشپزخانه نیز در هنگام مصرف ایجاد گرما می‌کنند از همین رو بهتر است شب‌ها از آنها استفاده کنیم.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه