وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » “دیدی” رقیب چینی اوبر به استرالیا می آید

تاریخ انتشار : 1397/03/30 - 14:18

“دیدی” رقیب چینی اوبر به استرالیا می آید

صدای استرالیا- شرکت چینی «دیدی» که به عنوان "رقیب چینی اوبر" شناخته می شود تصمیم دارد برنامه های خود را در استرالیا توسعه داده م اوبر را به چالش بکشد.

"دیدی" رقیب چینی اوبر به استرالیا می آید
صدای استرالیا– شرکت چینی «دیدی»  که به عنوان “رقیب چینی اوبر” شناخته می شود تصمیم دارد برنامه های خود را در استرالیا توسعه داده م اوبر را به چالش بکشد.
این شرکت اعلام کرده است که به زودی سرویس “Didi Express” را در ملبورن راه اندازی خواهد کرد.
این دومین بار است که دیدی یک سرویس مستقیم را خارج از چین افتتاح می کند. سرویس پیشین این شرکت در مکزیک(تولکا) راه اندازی شده بود.
جالب ترین بخش ماجرا این است که هر ۲ شهر ملبورن و تولکا بازارهایی جدی برای فعالیت اوبر هستند. دیدی پیش از این نیز در خارج از کشور از طریق  سرمایه گذاری و همکاری با دیگر رقبا بازارهای خود را گسترش داده بود.

برای مثال این شرکت در اوایل سال جاری ۹۹ تاکسی برزیلی را ضمن همکاری با شرکت تاکسیرانی دولتی برزیب به دست آورد و همکاری هایی مشابه را با استونی و امارات متحده عربی نیز ثبت کرده است.

این شرکت در چین با بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر در سراسر ۴۰۰ شهر  چین، به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل محلی شناخته می شود. شرکت دیدی حتی در حوزه خودروهای خودران نیز اقداماتی جدید را آغاز کرده است.

نکته طنآمیز ماجرا این است که دیدی نیز درست مثل اوبر با مشکلات و ماجراهایی رو به رو بوده. برای مثال این شرکت اوایل سال جاری با با ماجرای قتل یک زن رو به رو شد. زنی ۲۱ ساله و اهل پایتخت که توسط راننده به قتل رسیده بود. دیدی پس از این حادثه، خدمات خود را تغییر داده است. این شرکت ابتدا به مدت یک هفته سرویس های خود را به حالت تعلیق دراورد و سپس مقررات و قوانین خود را به شدت سختگیرانه کرد.

این شرکت که  در آوریل ۲۰۱۷ به مبلغ ۵۰ میلیارد دلار ارزش رسید و  پس از یک دوره کوتاه به  بودجه ۵٫۵ میلیارد دلاری اصافی رسید که احتمالا این شرکت را به رقم ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار ارزش ، ارتقا خواهد داد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه