وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » آغاز مذاکرات تجاری استرالیا و اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار : 1397/03/29 - 14:10

آغاز مذاکرات تجاری استرالیا و اتحادیه اروپا

صدای استرالیا - کمیسیون اروپا اعلام کرد استرالیا و اتحادیه اروپا مذاکرات برای حصول توافق تجاری دو طرفه را آغاز کرده‌اند.

آغاز مذاکرات تجاری استرالیا و اتحادیه اروپا

صدای استرالیا – کمیسیون اروپا اعلام کرد استرالیا و اتحادیه اروپا مذاکرات برای حصول توافق تجاری دو طرفه را آغاز کرده‌اند.

کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد روز دوشنبه اتحادیه اروپا و استرالیا برای حصول توافقی «جامع و بلندپروازانه» در بحث تجارت، مذاکراتی را آغاز کرده اند.

کمیسیون اروپا در این بیانیه اعلام کرد: «هدف از برگزاری این مذاکرات از میان برداشتن موانع در تجارت کالا و خدمات، ایجاد فرصت برای شرکت‌های کوچک و بزرگ و نیز ایجاد قوانین بلندپروازانه در راستای دیگر توافق‌های تجاری اتحادیه اروپا است که به تجارت جهانی نیز شکل خواهد داد.»

سسیلیا مالستروم، مسئول تجارت کمیسیون اروپا، مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا، و استیون چوبو، وزیر تجارت استرالیا، در نخستین جلسه این مذاکرات شرکت کردند.

ماستروم اعلام کرد امیدوار است استرالیا به «حلقه در حال گسترش شرکای تجاری همفکر» خود بپیوندد.

وی افزود: «نتیجه مذاکرات ما، توافقی خواهد بود که برای اتحادیه اروپا و استرالیا منافع آشکاری به همراه دارد. این توافق فرصت‌های کسب و کار برای شرکت‌های کوچک و بزرگ را افزایش خواهد داد و اشتغال زایی خواهد کرد.»

بر اساس بیانیه کمیسیون اروپا، اتحادیه اروپا دومین شریک تجاری استرالیا محسوب می‌شود. تجارت دوجانبه کالا بین اتحادیه اروپا و استرالیا در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است؛ به طوری که سطح تجارت بین دو طرف در سال ۲۰۱۷ به ۴۸ میلیارد یورو رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه