وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » دولت قول داد: واکسیناسیون از همین هفته سرعت می‌گیرد

تاریخ انتشار : 1400/01/17 - 6:21

دولت قول داد: واکسیناسیون از همین هفته سرعت می‌گیرد

صدای استرالیا– دولت فدرال و مقامات بهداشتی اطمینان دادند که با پیوستن تعداد بیشتری درمانگاه عمومی به برنامه واکسیناسیون،عرضه واکسن […]

دولت قول داد: واکسیناسیون از همین هفته سرعت می‌گیرد

صدای استرالیا– دولت فدرال و مقامات بهداشتی اطمینان دادند که با پیوستن تعداد بیشتری درمانگاه عمومی به برنامه واکسیناسیون،عرضه واکسن کووید-۱۹ سرعت خواهد گرفت.

تا پایان هفته جاری، تعداد کلینیک‌های مجری واکسیناسیون با افزایش دو برابری از ۱۵۰۰ به ۳هزار کلینیک خواهد رسید.

در همین حال شرکت CSL که مقر آن در ملبورن واقع است، عرضه واکسن آسترازنکا را برای استفاده‌های داخلی آغاز کرده تا در شرایطی که اتحادیه اروپایی، پیش‌تر جلوی ارسال چند محموله واکسن را به استرالیا گرفته بود، بخشی از تامین واکسن را بر عهده بگیرد.

در حالی که دولت موریسون وعده داده بود که تا پایان ماه مارس ۴ میلیون واکسن عرضه شود، از شروع برنامه واکسیناسیون در یک ماه گذشته تا کنون، حدود ۸۲۴هزار دوز واکسن تزریق شده که بسیار از برنامه عقب است.

دکتر مایکل کید، سرپرست مدیریت ارشد پزشکی دولت، در این زمینه اطمینان داد که میزان عرضه واکسن به صورت روزانه و هفتگی رو به افزایش خواهد بود.

دیوید لیتل‌پراد، معاون رهبر حزب نشنالز، مقصر عقب‌ماندگی استرالیا در واکسیناسیون را اروپا دانست و گفت: ما سه میلیون واکسن عقب هستیم، چون اروپا جلوی ارسال محموله‌ها را گرفت.

در عین حال، حزب کارگر به صورت دیگری به این موضوع نگاه می‌کند و آن را نشانه هرج و مرج و ناکارآمدی دولت می‌داند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه