وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » دود غلیظ آتش سیدنی را فرا گرفت

تاریخ انتشار : 1402/06/20 - 5:25

دود غلیظ آتش سیدنی را فرا گرفت

صدای استرالیا– در پی راه‌اندازی آتش‌‌افروزی‌های کنترل شده برای کاهش خطر آتش‌سوزی، ساکنان سراسر سیدنی صبح امروز با دود غلیظی […]

دود غلیظ آتش سیدنی را فرا گرفت

صدای استرالیا– در پی راه‌اندازی آتش‌‌افروزی‌های کنترل شده برای کاهش خطر آتش‌سوزی، ساکنان سراسر سیدنی صبح امروز با دود غلیظی مواجه شدند که تمامی شهر را در برگرفته بود.

بنا به اعلام سازمان آتش‌نشانی روستایی نیوساوت‌ولز، این دود ناشی از آتش‌افروزی‌های کنترل‌شده‌ای است که در طول شب گذشته انجام شده است.

مه حاصل از دود به قدری غلیظ بود که موجب به صدا درآمدن زنگ‌های هشدار آتش‌سوزی در تمامی شهر شد. در عین حال وزارت محیط زیست نیوساوت‌ولز نیز هشدار آلودگی هوا را برای شمال غرب، شرق مرکزی و جنوب غرب سیدنی صادر کرد.

آتش‌افروزی‌های کنترل شده بعدی نیز برای امروز (دوشنبه) برنامه‌ریزی شده و به ساکنان سیدنی و سواحل مرکزی گفته شده که ممکن است تا چهارشنبه با مه و بوی حاصل از دود مواجه باشند.

بنا به اعلام سازمان آتش‌نشانی روستایی، این کار ابتدا قرار بود روز جمعه انجام شود؛ اما به دلیل رطوبت هوا تا یکشنبه به تعویق افتاد.

وزارت بهداشت نیوساوت‌ولز به بیماران قلبی یا ریوی، افراد مسن، کودکان و زنان باردار هشدار داده که تا حد ممکن در خانه بمانند.

همچنین از شهروندان خواسته شده که در داخل خانه یا فضاهای دارای تهویه مطبوع بمانند و از فعالیت‌های بدنی شدید در فضای باز خودداری کنند.

آتش‌افروزی‌های عمدی به منظور کاهش خطر و خسارات آتش‌سوزی‌های احتمالی انجام می‌شود تا علف‌های خشک به صورت کنترل شده از بین بروند.

این آتش‌افروزی‌ها در حالی انجام شده که آخر هفته‌ای گرم برای سیدنی پیش‌بینی می‌شود. بنا به اعلام اداره هواشناسی، دمای هوای سیدنی در روزهای جمعه و شنبه به ۳۰ درجه می‌رسد.

اگرچه رویداد آب و هوایی «ال‌نینو» که خطر آتش‌سوزی‌های جنگلی را افزایش می‌دهد هنوز به طور رسمی اعلام نشده است؛ اما بهار و تابستان گرم و خشکی برای بیشتر استرالیا پیش‌بینی می‌شود.

دولت از ساکنان مناطقی که در معرض خطر آتش‌سوزی‌های جنگلی هستند، خواسته است که آماده باشند و خانه‌های خود را تجهیز کنند.

آتش‌افروزی‌های کنترل شده در ساترلند شایر، کو-رینگ-گای، هاکسبری، هورنسبی و ساحل مرکزی اجرا شده است.

منبع: www.news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه