وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » دستور تخلیه به مناطقی از «ویکتوریا» در پی ادامه آتش‌سوزی‌ها در استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/10/09 - 10:04

دستور تخلیه به مناطقی از «ویکتوریا» در پی ادامه آتش‌سوزی‌ها در استرالیا

صدای استرالیا- یکی از مقامات مدیریت بحران استرالیا از ساکنین و گردشگران منطقه «گیپسلند» ایالت ویکتوریا، درخواست کرد هرچه سریع‌تر […]

دستور تخلیه به مناطقی از «ویکتوریا» در پی ادامه آتش‌سوزی‌ها در استرالیا
صدای استرالیا- یکی از مقامات مدیریت بحران استرالیا از ساکنین و گردشگران منطقه «گیپسلند» ایالت ویکتوریا، درخواست کرد هرچه سریع‌تر این ناحیه را تخلیه کنند.

با ادامه آتش‌سوزی‌های گسترده در استرالیا، مقامات ایالت «ویکتوریا» از ساکنین و گردشگران منطقه «گیپسلند»، ناحیه‌ای به وسعت نیمی از کشور بلژیک، درخواست کرد هرچه سریع‌تر این محدوده را ترک کنند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «اندرو کریسپ» کمیسیونر مدیریت بحران این منطقه، روز یکشنبه این دستور را صادر کرد. همچنین جشنواره آبشارها به‌دلیل خطر گسترش سریع آتش در این منطقه نیمه‌کاره مانده و لغو شد.

روز یکشنبه سه آتش‌سوزی فعال در شرق گیپسلند در منطقه‌ای به وسعت ۱۳ هزار هکتار گزارش شد. این در حالی است که حدود ۳۰ هزار نفر در حال گذراندن تعظیلات سال نو در این قطب گردشگری استرالیا هستند.

کریسپ در این باره گفت: «آنچه که اکنون اعلام می‌کنیم بر اساس شرایطی است که فردا در سرتاسر ایالت با آن مواجه خواهیم شد اما به‌طور ویژه در شرق گیپسلند، اگر در حال گذراندن تعطیلات هستید زمان تخلیه آن فرا رسیده است».

وی افزود در حال حاضر ۵۵۰ کارمند آتش‌نشانی و ۳۰۰ فرد داوطلب به‌کمک ۷۰ بالگرد و هواپیمای آب‌پاش در حال مقابله با شعله‌های آتش هستند «اما خودرو [آتش‌نشانی] کافی برای در این محدوده وجود ندارد. پس روی این حساب نکنید که از خانه شما محافظت کنند. باید از آنجا خارج شوید».

آتش‌سوزی‌هایی که از چند ماه پیش در استرالیا آغاز شد، تاکنون نزدیک به ۵ میلیون هکتار از جنگل‌ها و اراضی این کشور را سوزانده، ۹ نفر را کشته و بیش از ۹۵۰ خانه را ویران کرده است. در این میان ایالت نیو ساوث ولز بیشترین خسارت را دیده و ۸۵۰ واحد از خانه‌های تخریب‌شده در این ایالت قرار داشته است.

گرمای هوا و آتش‌سوزی تابستانی در استرالیا امری متداول است، اما آتش‌سوزی‌های امسال ماه‌ها زودتر از موعد معمول آغاز شده و افزایش شدید دما و بادهای گرم هم آن را تشدید کرده است.

منبع: فارس


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه