وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » دزدان در استرالیا ۲۰۰ درخت لیمو را با خود بردند

تاریخ انتشار : 1400/08/28 - 3:47

دزدان در استرالیا ۲۰۰ درخت لیمو را با خود بردند

صدای استرالیا - دزدان در استرالیا درختان لیموی یک مزرعه را شبانه از ریشه در آورده و با خود برده‌اند. یک نوع دزدی که باعث تعجب در منطقه شده است.


صدای استرالیا – دزدان در استرالیا درختان لیموی یک مزرعه را شبانه از ریشه در آورده و با خود برده‌اند. یک نوع دزدی که باعث تعجب در منطقه شده است.

جیف نیسپل، از مدیران شرکت نیپی در استرالیا به روزنامه گاردین گفته بعد از تاریکی هوا در جمعه گذشته وارد باغ شده و درختان را از ریشه در آورده‌اند.

یک بیل کوچک در مزرعه باقی مانده که به نظر می‌آید درختان تازه کاشته شده با آن از ریشه درآورده شده‌اند. به گفته آقای نیسپل نهال‌های لیمو به تازگی کاشته شده بودند و در آوردن آنها از زمین چندان سخت نبوده است.

شرکت نیپی در جنوب استرالیا که اعتبارش در حد اتحادیه مزرعه‌داران است، آب میوه و شیرهای طعم‌دار تولید می‌کند.

این شرکت نهال‌های ویژه درخت لیمو را از یک موسسه تحقیقاتی خریده است. ارزش نهال‌ها حدود شش هزار دلار تخمین زده می‌شود.

مدیر شرکت نوع این درخت‌ها را اعلام نکرده که به دزدان برای فروششان کمک نکند. او گفته دزدان نمی‌دانند که اینها درخت نارنگی هستند یا لیمو یا پرتقال.

شبکه ای‌بی‌سی در کانادا گزارش داده که تحقیقات پلیس در جریان است.

آقای نیسپل می‌گوید درخت‌ها ثبت شرکت نیپی هستند و امکان ندارد بتوان آنها را به یک مزرعه‌دار دیگر فروخت یا جایی کاشت چون برگ‌های آن متفاوت است و شناسایی می‌شود.

تعداد دقیق درخت‌های ناپدید شده ۲۰۵ اصله نهال است که آقای نیسپل می‌گوید روز دوم نوامبر تمام مدت مشغول کاشتن آنها بوده‌اند.

این کشاورز اعتقاد دارد درخت‌ها باید ظرف ۴۸ ساعت کاشته شوند چون بدون خاک و آب خواهند مرد. او اعتقاد دارد کاشت این حجم از درخت قابل ردیابی است و دزدها لو خواهند رفت.

منبع: بی‌بی‌سی فارسی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه